Avatar billede tonkin Nybegynder
09. april 2000 - 21:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer jeg i gang ???

Hey ...
Jeg er en halverfaren ASP programør som gerne vil i gang med SQL server.
Men hvordan kommer jeg i gang ???

Jeg har i dag sat en maskine op med SQL server 7 og IIS4 - men hvad skal jeg så gøre ???

Hvordan kommer jeg fra mine ASP sider i kontakt med Baserne/tabellerne i mine databaser ???

Skal jeg rette på læse/skrive rettigehederne og er der andet der er værd at vide ????

Links, artikler, eksempler og gode råd  modtages med kyshånd.

</Tonkin>
Avatar billede lrj Nybegynder
10. april 2000 - 01:33 #1
Følger der ikke en ordentlig røvfuld manualer med?

Ellers er MSDN da altid god :)
Avatar billede tonkin Nybegynder
10. april 2000 - 08:10 #2
Nå ja ... men jeg har jo ligesom ikke købt den hvis du ved hvad jeg mener :)

Det er bare til at lege med !
Avatar billede brian_d Nybegynder
10. april 2000 - 10:58 #3

      Set cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
      ' The following open line assumes you have set up a System DataSource
      ' by the name of myDSN.
    cn.Open "DSN=SQLSRV;UID=sa;PWD=;DATABASE=northwind"

    Set rs = cn.Execute("SELECT * FROM Customers")
Avatar billede tonkin Nybegynder
10. april 2000 - 11:49 #4
Hvad med lidt soutcecode, eksempler m.m. ????
Avatar billede tonkin Nybegynder
10. april 2000 - 11:49 #5
sourte = source :)
Avatar billede brian_d Nybegynder
10. april 2000 - 12:06 #6
Start siden på IIS 40 har nogele meget gode eksempler
Avatar billede tonkin Nybegynder
10. april 2000 - 12:14 #7
Her under Eksperten eller hvad ???
Du kan godt mærke at jeg fisker efter lidt mere kan du ikke ????

:)

</Tonkin>
Avatar billede brian_d Nybegynder
10. april 2000 - 12:26 #8
Jeg mener på den maskine du har installeret IIS 40 på.

Der er et punkt der hedder database, der guider dig igennem processen med at connecte til en sqlsrv. Kig i de asp sider for at komme igang.

Ellers kig i Microsoft's newsgroup >> sqlsrv, der er en masse nørder der øser af deres erfaring

brian_d :o)

Avatar billede tonkin Nybegynder
10. april 2000 - 13:40 #9
Arrrrhhh ...
Startsiden :)
Jeg troede du mente "Start" "siden" - det var det jeg ikke fattede :)