Avatar billede jfriis Nybegynder
20. december 2001 - 12:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Cyberdrive brænder, kan ikke læse

Jeg har købt mig en Cyberdrive(16/12/40) brænder og det er skam ok, hvis ikke lige det var fordi den ikke kan læse de cd\'er den selv har brændt... ikke lige med det samme i hverttilfælde. Andre læsere (på andre maskiner) kan sagtens.

Desuden har den det engang imellem med at gå kold til sidst i en brænding, og bare spinde cd\'en op, og lade den køre til jeg SLUKKER computeren.

Jeg fornæmmer selv at det er et hardware problem, men jeg vil lige høre jer, inden jeg sender den tilbage med frygt fot at få en teknikkerregning.

System: P4 1500, Intel ATX D845WN, Win XP, Nero.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 12:30 #1
du skal da ikke ha\' en tekniker regning, er der noget galt med brænderen skal den byttes, ellers findes der nok et svar på problemet
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 12:31 #2
kom med lidt flere oplysninger om dit system, computer osv.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 12:31 #3
sorry, det har du gjort ;o(
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 12:32 #4
hvad siger den hvis du afinstallerer nero og du så bruger en indbyggede brænderprogram i Winxp
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2001 - 12:49 #5
http://www.eksperten.dk/spm/148762

Har du prøvet at genstarte. Lyder dumt ja, men det har virket ved mig. Begge pc\'ere kørte winxp og brugte nero.
Avatar billede jfriis Nybegynder
20. december 2001 - 13:13 #6
Jo, det hjælper at genstarte, men er det ikke bare en smule jammerligt at man skal genstarte for at kunne læse cd\'er der lige er blevet brændt...
Jeg startede med at bruge windows egen brænder, men den fuckede cd\'erne fuldstændigt op (det var selvfølgeligt før jeg installerede det sidste stykke firmware). ER der nogle kreative forslag?
Avatar billede jfriis Nybegynder
20. december 2001 - 13:14 #7
retaxes> nej nej, det jeg mener er bare at hvis det viser sig at der IKKE er et probælem med drevet, kommer jeg til at hænge på en regning. Så hvis nogle havde oplevet noget ligenende...
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2001 - 13:22 #8
jfriis >> jeg tror ikke det er brænderen der er noget galdt med. Som sagt har jeg selv oplevet det på 2 putere. Og invisibleman  har også problemer med det
Avatar billede jfriis Nybegynder
20. december 2001 - 17:00 #9
... der er nogen der har oplevet det på andet end xp? er det blevet oplevet med andre brændere eller andre brændeprogrammer? Skal jeg bare råbe til himlen og vente på en update fra MS/ahead?
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2001 - 17:32 #10
dem brændere jeg brugte var liteon. Ved ik med invisibleman
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 18:05 #11
har du opgraderet din firmware til brænderen
Avatar billede jfriis Nybegynder
20. december 2001 - 18:12 #12
retexas> jeps... og problemet pågår!
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 18:19 #13
har du stadig nero inde

har du prøvet det indbyggede brænderprogram
Avatar billede jfriis Nybegynder
20. december 2001 - 18:24 #14
Der var en mulighed... det vil jeg gøre... når jeg modtager mine cd\'er...
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 18:30 #15
Ok, jeg bruger selv den løsning selvom jeg har Nero 5.5.5.1
Avatar billede jfriis Nybegynder
21. januar 2002 - 11:27 #16
Nu... efter langtid, virker drevet så nogenlunde upåklageligt. Jeg har opgraderet til Nero 5.5.6.4, opgraderet Firmware, og så videre... og nu kører det sgu.

Hvis der er nogen af jer der føler i er blevet snydt for points, så svar lige... så skal jeg se på det ;-)
Avatar billede jfriis Nybegynder
21. juni 2002 - 20:44 #17
points til mig...