Avatar billede bassi Nybegynder
19. december 2001 - 22:27 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Brænding af 90 min. cd

Er der nogen der kan guide mig igennem hvordan jeg brænder en 90 min. cd med Nero 5.5.6.4. Efter hvad jeg har hørt skulle det kunne lade sig gøre. Min brænder er en Plextor 16/10/40A. På forhånd tak.
Bassi
Avatar billede moonrider Nybegynder
19. december 2001 - 22:51 #1
efter et besøg på plextors hjemme side tror jeg ikke du kan brænde 90Min : Wide CD-R and CD-RW media compatibility (74min and Type80 - 80min)
men det kan da godt være at der en en firm ware update der fixer det prøv lige at chekke, ellers er det formålsløst at prøve.
Avatar billede chrlyck Nybegynder
19. december 2001 - 23:05 #3
Det KAN selvfølgelig lade sig gøre... Jeg har en Plextor og har også haft en tidligere, hvis du læser det der igennem jefa linker til kan du jo se hvordan, men du skal sørge for at tænke godt over om det virkelig er så nødvendigt at få den lavet. Når du sætter filerne over og gør klar til brænding får du en advarsel om at det kan ødelægge brænderen, hvis du ignorerer den får du en til der er lidt længere lige når du har trykke skriv/burn hvis du ignorerer den prøver brænderen og i mit tilfælde (med min forrige brænder, en 12x Plextor) gik den i smadder, den lavede et eller andet smart nummer hvor laseren kørte for langt ud og det hele blev for varmt så jeg måtte købe en ny.

Som du nok har opfattet så er mit råd til dig:
Tænk over om den cd du vil brænde virkelig er en ny brænder værd...
Avatar billede thoma3001 Nybegynder
19. december 2001 - 23:12 #4
For mig virker det bare at sætte nero til at tillade overburn og husk at slå disk at once til
Avatar billede thoma3001 Nybegynder
19. december 2001 - 23:14 #5
Jeg bruger selv Plextor 24/10/40A og nero 5.5
Avatar billede bassi Nybegynder
20. december 2001 - 21:13 #6
Tak for svarene, i kan dele pointene imellem jer