Avatar billede snogen Nybegynder
19. december 2001 - 18:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ASP afvikles ikke på IIS 5

Jeg har for nylig installeret IIS 5 på en Windows 2000.

Problemet er, at jeg overhovedet ikke kan få serveren til at afvikle ASP-scripts. Jeg får kun \"HTTP 500 - Internal server error\" hvis jeg prøver at kalde filen i browseren. HTML virker deriomod problemfrit.

Jeg har tjekket følgende:
* Der er tildelt adgang til at eksekvere scripts på websiten.
* \".asp\" er konfigureret til \"C:\\WINNT\\System32\\inetsrv\\asp.dll\" (filen eksisterer også i mappen).

Jeg har forgæves forsøgt at finde en løsning på nettet... Håber der er nogen her, der kan hjælpe mig med at finde en forklaring og løsning.

Avatar billede grunken Nybegynder
19. december 2001 - 18:36 #1
har det aldrig virket ???
Avatar billede zed_one Praktikant
19. december 2001 - 18:47 #2
og du er sikker på at din asp er fejlfri ?

prøv at lave en test.asp med dette indhold:
<% response.write \"virker\" %>
Avatar billede snogen Nybegynder
27. december 2001 - 16:13 #3
.