Avatar billede hbuus Nybegynder
19. december 2001 - 18:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

OLE server er ikke registreret

I forbindelse med en udarbejdet database i Access er jeg kommet ud for et problem i forbindelse med oprettelse af en post i en underformular. Posten består af en række felter, som jeg flytter til med TAB-tasten. Når sidste felt forlades og posten gemmes, kommer der en fejlmeddelelse om at \"OLE-serveren er ikke registreret. Geninstaller OLE-serveren.\" Herefter lukker Access ned. Posten bliver gemt! Poster i andre formularer uden underformularer kan fint oprettes.
Hvis posten i underformularen bliver indtastet, og jeg anvender F9-tasten til at opdatere de enkelte felter og flytter med pile-tasterne, er der ingen problemer. Det skal siges, at edb-maskinen anvender Winnt 4.0 som styresystem. Databasen kører fint på en anden tilsvarende maskine, og har også kørt på denne. Nu er dette problem imidlertid helt umotiveret opstået. Der er ikke blevet installeret specielle programmer på maskinen. Jeg håber på en hurtig løsning, derfor det høje pointtal.
Avatar billede maxium Novice
19. december 2001 - 18:14 #1
60 point=svær
Avatar billede hbuus Nybegynder
19. december 2001 - 18:19 #2
Jeg har nu brugt en del dage og uendelige søgninger på Internettet. Har prøvet mange løsningsforslag lige fra udskiftning af filen  msvcrt40.dll til sletning af følgende subkey i Registry:
HKEY_CLASSES_ROOT\\CLSID\\{00020906-0000-0000-C000-000000000046}\\InProcServer32

Endnu har det ikke været muligt for at løse problemet.

Jeg betragter problemet som meget, meget svær at løse.
Avatar billede terry Ekspert
19. december 2001 - 18:57 #3
Hav eyoui checked that all references are OK. (Tools+References menu) If any are missng then un check the refrence. Then Compile the database to see if the reference was actually used. If an error occurs under cimpilation, then the missing refernces was needed and you need to install it again.
Which version of Access are you using?
If the application works on similar PC\'s (NT 4.0) then I suspect that there are components which are not installed correctly. Same Service packs etc.

Avatar billede hbuus Nybegynder
19. december 2001 - 19:16 #4
Kommentar til Terry:
Tools+References menu is that the same as Funktioner+Indstillinger in the danish version?
We use Access97
Avatar billede terry Ekspert
19. december 2001 - 19:18 #5
Yes I think so! You need to be in code view. Open a form and go into the code, then the menu is avaialable!
I would have suggested that you could send the dB to me but if it sworking on other PC\'s with th esame setup then I dont think it will help!
Avatar billede hbuus Nybegynder
19. december 2001 - 19:27 #6
Kommentar til Terry:
I will check the references tomorrow.
Avatar billede terry Ekspert
19. december 2001 - 19:31 #7
OK!
I had a similar problem when upgrading to Access XP. It turned out that the newest Service Pack had an error, going back to a previous SP helped. So you mustmake sure that all PC\'s are using the same SP or you cant compare!
Avatar billede hbuus Nybegynder
19. december 2001 - 19:35 #8
Kommentar til Terry:
I will also check the Service Pack.
Avatar billede terry Ekspert
20. december 2001 - 11:12 #9
The problem I had was with MDAC 2.6, 2.5 worked fine.
Avatar billede terry Ekspert
20. december 2001 - 14:17 #10
hbuus>Hows it going?
Avatar billede hbuus Nybegynder
20. december 2001 - 14:34 #11
Kommentar til Terry:
MDAC 2.6 ? How can I check that ?
Avatar billede terry Ekspert
20. december 2001 - 15:07 #12
I would think it can be seen in the registry somewhere! We have a program showing all software installed.
In the Tools+references can you see if the refercnes are the same for PC\'s running OK and for the PC which is giving the problem.
On our NT 4.0 and Access 97 we are using MDAC 2.1 This installs MS DAO 3.51 and ADO 2.0 or maybe 2.1
Avatar billede terry Ekspert
20. december 2001 - 15:15 #13
Yes you can see in the registry

Serach for
Data Access
Avatar billede terry Ekspert
20. december 2001 - 17:58 #14
hbuus>Here is a link to a component which can be used for verifying which version of MDAC you have installed.

http://www.microsoft.com/data/download.htm#CCinfo
Avatar billede hbuus Nybegynder
22. december 2001 - 01:28 #15
Kommentar til Terry:

Hi, Terry
All references were not OK. Now the settings are similar on both computers and now it works.
Thank you very much.
Avatar billede terry Ekspert
22. december 2001 - 10:20 #16
Great to hear its all working!

Thanks for the points, and a Merry Christmas :o)