Avatar billede pongohund Nybegynder
19. december 2001 - 16:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lille TV-out billede

Jeg har en Amitech bærbar computer (PIII-1000) med TV-out (S-VHS) udgang. Når jeg slutter computeren til TVet kan jeg kun få billedet til at fylde dele af TV-skærmen - samtidigt er det ikke særligt pænt. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at få billedet til at fylde TV-skærmen ud og se pænt ud, så jeg kan se DVD-film i en ordenligt kvalitet. Den kører med win98.
Avatar billede maxium Novice
19. december 2001 - 17:00 #1
icq: 133378557
Avatar billede egede Nybegynder
19. december 2001 - 17:03 #2
Har du et wide-screen tv?
Avatar billede pongohund Nybegynder
19. december 2001 - 17:18 #3
nej det er et Philips 29\" alm.
Avatar billede jnielsen Nybegynder
19. december 2001 - 18:45 #4
Kunne tyde på at dit fjernsyn ikke understøtter S-VHS
Avatar billede pongohund Nybegynder
19. december 2001 - 18:51 #5
øh, bø - der er altså et Super vhs stik på fronten...
Avatar billede chries Nybegynder
20. december 2001 - 09:05 #6
Du skal ind i \"display control\" panelet og finde muligheden for at manipulere med tv-out (flytte og forstørre billedet). Det kan være det er et externt program der flugte med din bærbar.

Hvis du hentyder til at desktoppen ser forvasket ud på tv\'et, skal det siges at det gør det nu engang =) tv røret er anderledes opbygget end en monitor og derfor vil den ikke se skarp ud når du ikke spiller film (kan være svært at læse teksten under ikonerne).

For at tv-out\'et ligesom ved standalone dvd afspiller, strækker billedet ud over det synlige område af tv\'et, skal dit tv-out kunne overscan. For at aktivere dette kan det kræves et trejde parts program som ved f.eks nvidia kort ( come.to/tvout ). Hvilken amitech har du præsis ? (har søgt på google og der findes forskellige amitech bærbar med P3-1000 og tvout ).
Avatar billede pongohund Nybegynder
20. december 2001 - 17:54 #7
Min bærbare har vist allerede skiftet nummer, og er udgået. Men den ligner utroligt meget den, der hedder 4514 hos Amitech. (Bortset fra det ikke er en celeron). Hjælper det? - er det muligt at finde noget software, der kan strække billedet?
Avatar billede chries Nybegynder
21. december 2001 - 12:53 #8
Jeg har ikke kunne finde et til dit graffikkort, men måske har andre held :-)