Avatar billede raivia Nybegynder
19. december 2001 - 16:33 Der er 10 kommentarer

Igen igen - deling af Stofanet internetforbindelse...

Dum som jeg er, så kom jeg selvfølgelig til at acceptere svaret....
Jeg har ikke fået løst problemet endnu.

Jeg har brugt disketten fra ME - er det hele så smadret eller hvad?
Kan man rette op op det?

PS. Se spørgsmål med accepteret svar - ca. samme emne.
PPS. Nedenstående er det oprindelige spørgsmål:

\"Hejsa

Jeg har Stofanet opkobling og ønsker at dele denne på 2 computere. Maskinen, hvorpå Stofanet er installeret, kører WinME. Den har 2 netkork installeret, og så er det at jeg ønsker at dele forbindelsen med en anden computer.
Kan dette lade sig gøre, når det er XP og ME?
Bør jeg køre modemet igennem en hub, istedet for at sætte 2 netkort i den ene maskine?
Jeg har forsøgt med Internet Connection Sharing, som følger med WinXP. Det virker desværre ikke, og det har desuden resulteret i at netværksforbindelsen mellem de 2 maskiner er røget. (De kunne se hinanden før jeg installerede det på maskinerne...)
De kører igennem en 10Mbit hub.

På forhånd tak! \"
Avatar billede egadm Nybegynder
19. december 2001 - 16:47 #1
hvad er din ipadresse på xp
Avatar billede Peter Praktikant
19. december 2001 - 16:52 #2
raivia >> se lige her:
http://www.eksperten.dk/spm/148619
Avatar billede raivia Nybegynder
19. december 2001 - 16:56 #3
egadm:
Skal jeg køre med fast IP?
Min nuværende er
Avatar billede egadm Nybegynder
19. december 2001 - 17:00 #4
du du skal have en ipadresse fra me og den ligger i 192.xx.xx.xx området så før din ipligger der virker det ikke. har du slået dhcp til på xp?
Avatar billede egadm Nybegynder
19. december 2001 - 17:05 #5
grunden til at maskinerne ikke længre kan se hinanden er at de ikke længre ligger inden for det samme adresse område

prøv at vælge start > kør
skriv cmd
skriv ipconfig /release
skriv ipconfig /renew

du burde nu have fået en ny ipadresse
du kan tjekke den ved st skrive ipconfig i dos boxen
Avatar billede raivia Nybegynder
19. december 2001 - 17:18 #6
Maskinerne kan nu godt se hinanden, men den med XP kan stadig ikke gå på nettet...
Jeg har kørt den installation til deling af Internet forbindelsen, som følger med XP, på begge maskiner. (Først på den med ME, hvor Internettet er installeret)
Det virker bare ikke.
Nogen der har et forslag?
Avatar billede raivia Nybegynder
19. december 2001 - 17:38 #7
Jeg kan se, at maskinen med WinME både har en IP-adresse, der starter med 192.xxx - og en, der starter med 169.xxx

Den med 192.xxx er på det netkort, hvor modemet sidder i, og den med 169.xxx er på det netkort der sidder i hub\'en.

Hvad skal disse IP-adresser være?
Er de ok?
Avatar billede raivia Nybegynder
19. december 2001 - 17:44 #8
Computeren med WinXP har en adresse, som starter med 169.xxx
Hvis jeg prøver at reparere netværksforbindelsen, så får den fejl, når den forsøger at ændre IP-adressen.
Hvorfor gør den det?
Avatar billede raivia Nybegynder
19. december 2001 - 18:54 #9
Det med at skrive:
cmd
ipconfig /release
ipconfig /renew
virkede altså ikke. Den tildelte ikke en ny IP adresse til netkortet.
Avatar billede the.prince Nybegynder
19. december 2001 - 21:28 #10
Prøv at bruge et program der hedder Sygate Home Network... Det skal installeres på begge pc\'er og det skal sættes som server på pc\'en med to netkort.

MVH Kenneth Rasmussen