Avatar billede raivia Nybegynder
19. december 2001 - 16:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Deling af Internetforbindelse mellem Win XP og WinME!

Hejsa

Jeg har Stofanet opkobling og ønsker at dele denne på 2 computere. Maskinen, hvorpå Stofanet er installeret, kører WinME. Den har 2 netkork installeret, og så er det at jeg ønsker at dele forbindelsen med en anden computer.
Kan dette lade sig gøre, når det er XP og ME?
Bør jeg køre modemet igennem en hub, istedet for at sætte 2 netkort i den ene maskine?
Jeg har forsøgt med Internet Connection Sharing, som følger med WinXP. Det virker desværre ikke, og det har desuden resulteret i at netværksforbindelsen mellem de 2 maskiner er røget. (De kunne se hinanden før jeg installerede det på maskinerne...)
De kører igennem en 10Mbit hub.

På forhånd tak!
Avatar billede Peter Praktikant
19. december 2001 - 16:21 #1
hvis du har en hub kan du vel bare sætte den i routeren og sætte de 2 pc\'er i hubben, så burde begge kunne gå på nettet og de burde også kunne se hinanden.
Avatar billede raivia Nybegynder
19. december 2001 - 16:24 #2
Jeg har ikke nogen router.
Det følger ikke med til Stofanet...
Jeg ved ikke om jeg skal sætte modemet + de 2 pc\'ere i modemet?
Avatar billede egadm Nybegynder
19. december 2001 - 16:25 #3
hvis du har brugt disken fra me til at lave internet connection shareing på xp har du sikkert dræbt netværket på den.

det eneste du normalt behøver er at aktivere det på me, sæt derefter xp til dchp og den vil derefter selv finde ud af at bruge forbindelsen fra me maskinen, det virker da i hvertfald hjemme hos mig
Avatar billede raivia Nybegynder
19. december 2001 - 16:26 #4
Ja, jeg har brugt disken fra me...
Hvordan kan jeg rette op på det?
Avatar billede egadm Nybegynder
19. december 2001 - 16:32 #5
prøv at køre xp netværks wizard igen og se om den kan lave det
Avatar billede raivia Nybegynder
19. december 2001 - 16:36 #6
Har prøvet. (Er det ikke godt nok den, hvor man kan indstille computeren til at dele en internetforbindelse, eller køre Internet igennem en anden computer?)
Det virker vist ikke...

Computeren med ME virker stadig - kan godt gå på I-net, men de vil ikke finde hinanden...
Jeg har prøvet at reparere IP/Netværket, men det vil den ikke...

Mvh.
Avatar billede Peter Praktikant
19. december 2001 - 16:49 #7
jeg ved ikke hvorfor jeg fik point, for hvis du ingen router har må det vist være en fejl. Jeg kan lige oprette et spr. og give dig dem tilbage.