Avatar billede smith Nybegynder
19. december 2001 - 14:22 Der er 12 kommentarer

mail server

hejsa
er her nogen der ved om der findes en mail server til linux i stil med M$ exchange server ?
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 14:24 #1
Tænker du på mail delen af exchange, eller hele konceptet med kalender og alt det der ?

Hvis det kun er mail, skal du have en imap4 duelig mail server.
Avatar billede smith Nybegynder
19. december 2001 - 14:26 #2
hele konceptet med kalender noter osv. :)
ren imap server til ren mail er ingen problem :)
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 14:28 #3
okay,

Så har jeg ingen anelse.
Avatar billede victor44 Nybegynder
19. december 2001 - 15:11 #4
SuSE email server III

http://www.suse.de/en

LuF
Avatar billede smith Nybegynder
19. december 2001 - 15:19 #5
victor 44 >> nu kommer der et dumt spørgsmål men kan man hente en rpm pakke fra den side og installere den på en redhat ??
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 15:20 #6
kan du ikke hente den fra suse kompile den og så bruge den ?
Avatar billede smith Nybegynder
19. december 2001 - 15:20 #7
eller den standard hvis man dw. iso filerne til suse ???
Avatar billede smith Nybegynder
19. december 2001 - 15:35 #8
jeg har været inde på suses ftp server men den er mega rodet ! er der mulighed for at dw. iso filer derinde fra ???
Avatar billede victor44 Nybegynder
19. december 2001 - 20:36 #9
Det er et produkt som includerer alt incl. installation og kerne.

Det skal købes.

LuF

Avatar billede smith Nybegynder
20. december 2001 - 08:56 #10
vil det sige at man ik kan dw. det ligesom redhat ??? Hvordan er suse i forhold til redhat når man snakker server ??? og hvor kan den købes ?
Avatar billede victor44 Nybegynder
20. december 2001 - 10:15 #11
SuSE i forhold til redhat ?
Underligt spørgsmål.

Kernerne er det samme, det er jo LINUX.

SuSE er meget mere streamlinet end redhat.
Det er nemmere at installere en SuSE en at installere en Win98. Og det kan gøres med musen på en grafisk brugerflade med fine billeder.

Jeg kan bedst lide SuSE, men det er pga. den fine dokumentation der medfølger.

Der er ingen forskel på de forskellige LINUX distributioner om det skal være en server eller workstation. Det er den samme kerne.
At det er en Redhat, SuSE, Mandrake, Debian osv. er kun indpakningen. Der kan være lidt forskel på filstrukturen, men ikke meget.
Jeg ville nok foretrække Debian eller SuSE fordi de har en god måde at opdatere software på.

LuF

Avatar billede victor44 Nybegynder
20. december 2001 - 10:16 #12
Og du kan finde LINUX forhandlere her:
http://www.linux.dk

LuF