Avatar billede safri2 Nybegynder
19. december 2001 - 13:26 Der er 40 kommentarer og
8 løsninger

Hvor mange bite går der på et byte???

Hvor mange bite går der på en byte... osv???
Avatar billede trs Nybegynder
19. december 2001 - 13:26 #1
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
19. december 2001 - 13:27 #2
der går 8 bit på 1 byte
Avatar billede safri2 Nybegynder
19. december 2001 - 13:27 #3
8000 på en mb??? right
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
19. december 2001 - 13:27 #4
hmm max 2 late
Avatar billede safri2 Nybegynder
19. december 2001 - 13:28 #5
mb = megabyte
Avatar billede trs Nybegynder
19. december 2001 - 13:28 #6
yep :-)
Avatar billede zed_one Praktikant
19. december 2001 - 13:28 #7
og det hedder bit :)

anyway som trs har sagt går der 8 bt på en byte ..derudover går der 1024 byte på en kbyte ...og højere kan jeg ik huske i hovedet
Avatar billede bccinlove Nybegynder
19. december 2001 - 13:29 #8
8 bit på en byte
1000 byte på 1 kb (kilobyte)
1000 kb på 1 mb (megabyte)
1000 mb på 1 gb (gigabyte)
Avatar billede moonrider Nybegynder
19. december 2001 - 13:29 #9
8 bit = 1 byte
1024 byte = 1 Mega byte
1024 mega byte = giga byte
1024 giga byte = 1 terra byte
Avatar billede perj Nybegynder
19. december 2001 - 13:29 #10
Avatar billede krohn Praktikant
19. december 2001 - 13:29 #11
B; oktet;
den mindste adressérbare informationsenhed, der anvendes i en computer. Èn byte består af 8 bits og kan indeholde tal i området mellem 0 og 255 eller ASCII-karakterer.

Byte forkortes med ´B´, mens bit forkortes med ´b´.

B = 1
KB = 1.024
MB = 1.048.576
GB = 1.073.741.824
TB = 1.099.511.627.776
PB = 1.125.899.906.842.624
EB = 1.152.921.504.606.846.976
Avatar billede moebius Nybegynder
19. december 2001 - 13:30 #12
8bit=1byte
1024byte=1kb
1024kb=1MB
1024MB=1GB
1024GB=TB
osv
Avatar billede safri2 Nybegynder
19. december 2001 - 13:30 #13
bbcinlove, tak :o)
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 13:30 #14
bccinlove:

Du roder rundt i det.

der går 8 bit på en byte

1024 byte på en kilobyte
1024 kilobyte på en megabyte
1024 megabyte på en gigabyte

Og 1 megabyte er ikke 1mb da 1mb betyder 1 milli bit = 0.001 bit !!

Det hedder 1 MB = 1 Megabyte
Avatar billede moonrider Nybegynder
19. december 2001 - 13:31 #15
fuck det er rigtig
1024 byte = kilo byte
1024 kilo byte = 1 mega byte
OSV
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 13:31 #16
safri giv forgudskyld ikke bccinlove point, han er helt forkert på den med alt andet end 8bit=1byte
Avatar billede safri2 Nybegynder
19. december 2001 - 13:35 #17
damn, jeg er forvirret *s*
Avatar billede bccinlove Nybegynder
19. december 2001 - 13:35 #18
disky ->> Ro på batman...

Du har ret i, at der skal stå MB og ikke mb - men tror du ikke at budskabet kommer frem alligevel ?
Avatar billede bccinlove Nybegynder
19. december 2001 - 13:37 #19
Safri2->> Du skal ikke være forvirret...

Det mest teknisk korrekte svar har du fra Krohn... men som hovedregel kan du gå efter Mobius\' svar eller mit eget!
Avatar billede safri2 Nybegynder
19. december 2001 - 13:38 #20
Okey I for alle to points hver, okey ??? - så der ikke er noget der bli\'r sure :o)
Avatar billede bccinlove Nybegynder
19. december 2001 - 13:39 #21
Tak!
Avatar billede safri2 Nybegynder
19. december 2001 - 13:40 #22
er det okey ??? *s*
Avatar billede perj Nybegynder
19. december 2001 - 13:41 #23
Hvis du vil vide mere, er her et godt sted:
http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul1a1.htm#intro
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 13:42 #24
bccinlove:

Måske forstår folk det, men man er i tvivl om du ved hvad du snakker om.

For du har tydeligt vis ikke styr på hvor mange bytes der går på en kilobyte
Avatar billede bccinlove Nybegynder
19. december 2001 - 13:42 #25
Det er ganske okay - dog mener jeg ikke man skal belønne folk der nedgør andre bruger af eksperten svar... så som Disky...
Avatar billede bccinlove Nybegynder
19. december 2001 - 13:44 #26
Det er ganske okay - dog mener jeg ikke man skal belønne folk der nedgør andre brugere af eksperten svar... så som Disky...

Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 13:44 #27
jeg nedgører dig ikke jeg fortæller dig bare du ikke ved hvad du snakker om.

Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
19. december 2001 - 13:46 #28
disky -> du bitcher ligeså meget her som du gør på newz og sådan er det.. ikke flere kommentare!!
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 13:48 #29
3rdpixel.hove:

Tja synd for dig hvis du ikke kan klare den hårde virkelighed.

Jeg bitcher ikke det mindste jeg er bare træt af forvirrede folk der ikke kan finde ud af prefixes.

Det er så nemt og alligevel magter folk det ikke.
Avatar billede krohn Praktikant
19. december 2001 - 13:52 #30
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
19. december 2001 - 13:54 #31
så kommer der så en kommentar alligevel:

disky -> jeg har ikke et problem med det, det er ikke sådan at jeg sidder at bliver bange for de ting du skriver...

\"Jeg bitcher ikke det mindste jeg er bare træt af forvirrede folk der ikke kan finde ud af prefixes.\" -> der er ligesom derfor eksperten er lavet, så folk kan hjælpe hinanden. Der er bare et par stykker der i dette forum og f.eks. på newz.dk ikke kan lide den tone du ligger for dagen. Dine svar er jo som regel rigtige, det skal der ikke være tvivl om!

men forsæt du bare din stil hvis du selv synes om den, jeg har som sagt ikke et problem med det. men siger bare at det er der andre der har!!
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 13:59 #32
3rd...

Experten er lavet for at hjælp folk, korrekt.

Jeg fortæller bare hr. bccinlove at han roder rundt i prefixes.

At folk ikke kan klare tonen, kan jeg ikke se at det skulle være mit problem.
Hvis man ikke kan klare/tåle det må man smutte på opasia chat eller andre steder.

p.s. tak for at du dog mener jeg har lidt styr på tingene :) Kommer du til the party ?
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
19. december 2001 - 14:01 #33
disky -> nope har så mange andre ting for lige i juleferien!!
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 14:03 #34
jamen god jul og godt nytår.
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
19. december 2001 - 14:03 #35
ilm :)
Avatar billede bccinlove Nybegynder
19. december 2001 - 14:06 #36
Til 3rdpixel.hove og Disky:

Jeg kender nu kun til diskys attitude her på eksperten. Jeg kan kun give 3rdpixel.hove ret, hvorfor bruger du din tilsyneladende sparsomme tid her på eksperten, når du primært beskæftiger dig med at brokke dig ? Ta\' dig sammen og spænd lige hjelmen ind en gang... Eksperten er et super konstruktiv sted for ALLE og destruktive holdninger og mennesker som dig er til overs!
Avatar billede bccinlove Nybegynder
19. december 2001 - 14:08 #37
OG det har ikke noget med tonen at gøre... men tal ordentlig til folk... det er trættende at høre på!
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 14:09 #38
netop derfor skulle du istedet for at brokke dig, bare tænke \'ups jeg kludrede lidt i det, men der var en der fortalte mig hvorden det egentligt var) og ellers bare være stille.

Så nemt er det.

p.s. jeg har ikke brokket mig, kun skåret ud i pap hvordan tingene er.

if (bccinlove!=comprende) disky=totalLigeglad;
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 14:10 #39
jeg fortalte dig bare du rodede rundt i det, så simpelt er det. Men det er åbenbart for hårdt til dig, så hvis vi mødes engang så skal jeg nok give dig en lille rød slikkepind, som undskyldning :)
Avatar billede bccinlove Nybegynder
19. december 2001 - 14:32 #40

var det trættende jeg fik skrevet...

Jeg brokker mig over dig, ja!
Jeg prøver at sætte lidt skik på dig, noget dine forældre såsandelig har forsømt!

Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 14:34 #41
HAHAHA

You never give up do you ??

Du er nu underholdende, altid rart med lidt humør op til jul
Avatar billede bccinlove Nybegynder
19. december 2001 - 14:40 #42
Give up...??? To you ???

NEVER!
Avatar billede halifax Nybegynder
19. december 2001 - 14:48 #43
bccinlove - Du er da en klyde at høre på. Fordi du klumrer i det med et aldeles forkert svar og dernæst fuldt forståeligt bliver korrekset, har det da intet med en nedladende tone at gøre - før du selv gør det til det.
Indrøm da at du tog fejl og tag det som en mand. Måske rammer du med et rigtigt svar næste gang! og allerhelst: lad være at give et indlæg som \"svar\" når man ikke er sikker, men som en kommentar. Tænk på at der læser indlæggene, ofte vil tillægge \"svar\" større vægt end en \"kommentar\". Derfor bør svar være rigtige og der kan være flere rigtige svar på et spørgsmål. Og hvis man tager fejl med sit svar - det kan jo ske for enhver - bør man med en ny kommentar indrømme sin fejl, så anre der læser spørgsmålet ikke står totalt forvirrede tilbage. Et godt middel som rettesnor: styr \"pointliderligheden\" før noget vrøvl bliver postet som svar.

Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 14:51 #44
halifax:

Mange tak.

bcc:
At jeg skrev at han ikke skulle give dig point, var fordi 99% af dit svar var forkert.
Avatar billede halifax Nybegynder
19. december 2001 - 15:00 #45
Iøvrigt - der er en side om bit og byte her (dansk)
http://www.ccpro.dk/webkursus/bitbytes.htm

Avatar billede bccinlove Nybegynder
19. december 2001 - 15:26 #46
Okay,

Jeg vil gerne lige påpege, at jeg for det første ikke har vildledt/svaret forkert. Jeg gav et svar på et spørgsmål fra en bruger, der ikke havde særlig meget styr på bits og bytes, al respekt for ham - den eneste måde at lære på er jo som bekendt ved at spørge. Mit svar var ikke teknisk korrekt, det er sandt, men jeg tror at han/hun fik mere ud af det end hvad f.eks. Krohn (dog det rigtige) skriver: B; oktet;
den mindste adressérbare informationsenhed, der anvendes i en computer. Èn byte består af 8 bits og kan indeholde tal i området mellem 0 og 255 eller ASCII-karakterer.

Byte forkortes med ´B´, mens bit forkortes med ´b´.

B = 1
KB = 1.024
MB = 1.048.576
GB = 1.073.741.824
TB = 1.099.511.627.776
PB = 1.125.899.906.842.624
EB = 1.152.921.504.606.846.976

Som spørgeren selv skriver efter mindre end 10 min. svartid: \"damn, jeg er forvirret *s*\"... derfor er der i en case som denne ikke brug for den lange forklaring omkring bits, bytes, og hex.dec.

En anden ting, jeg er bestemt ikke en af dem der er med i pointliderlighedsklubben... se bare min historik her på Eksperten. Derimod er man vel pointliderlig, hvis man begynder at blande sig i spørgerens afgørelse af hvem der skal have point og ikke (Disky).

Men men men, jeg glæder mig alligevel over debatten der har udviklet sig i denne case. Jeg mener at det er helt fantastisk at vi alle som mere eller mindre gode brugere af Eksperten, værner om konceptet, det er positivt. Jeg tror at vi alle ser Eksperten som noget rigtig godt og meget enestående, derfor værner vi og irettesætter dem vi ikke mener \"opfører\" sig efter de normer som vi nu engang hver især har. Diskutionen kommer op når vi ikke har ens normer... Jeg godt at vi kan blive enige om, at jeg ikke har opført mig utilgiveligt dårligt i denne case, korrekt?

Men tak for en ukonstruktiv debat, som jeg med dette har prøvet at rejse til noget der kan være Eksperten bekendt!
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 15:29 #47
bccinlove:

Bravo.

Og kig på det antal point jeg har og spørg dig selv om jeg mon mangler nogen ?

Der er dog en lille minimal fejl i din større afhandling.

ascii er kun 7 bits altså 0-127. Men det er en helt anden sag, ellers er resten korrekt.

Respekt
Avatar billede bccinlove Nybegynder
19. december 2001 - 15:35 #48
I\'m pleased...