Avatar billede mathilde Nybegynder
19. december 2001 - 13:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Reboote server automatisk

Kan man få en NT server til at reeboote automatisk på et ønsket klokkeslet? Og hvordan gør man, hvis det kna lade sig gøre? Er der en funktion til det eller skal man selv skrive noget sammen?
Avatar billede mathilde Nybegynder
19. december 2001 - 13:36 #1
kna=kan
Avatar billede Peter Praktikant
19. december 2001 - 13:37 #2
hvad med ved hjælp af taskmanager?
Avatar billede mathilde Nybegynder
19. december 2001 - 13:49 #3
Som jer ser det, kan man kun sætte den til at reboote her og nu gennem taskmanager. Det jeg skal bruge, er en funktion, der kan reboote serveren om natten, når der ingen klienter er på.
Avatar billede trs Nybegynder
19. december 2001 - 13:52 #4
det kan lade sig gøre, jeg ved bare ikke hvordan man får den til det (har selv en nt-server kørende som booter en gang i døgnet, men har ikke selv sat den op)
Avatar billede mathilde Nybegynder
19. december 2001 - 14:01 #5
trs> Er det noget du kan finde ud af?
Avatar billede trs Nybegynder
19. december 2001 - 14:02 #6
jeg ser lige om jeg kan se noget på serveren
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. december 2001 - 14:07 #7
shutdown.exe - resource kit? Det er i hvert falde det jeg har hørt!
Avatar billede Peter Praktikant
19. december 2001 - 14:08 #8
det kan da ikke passe at man kun kan reboote nu ved hjælp af taskmanager. Meningen er jo netop at man kan udføre kommandoer på forudbestemte tidspunkter i fremtiden.
Avatar billede mathilde Nybegynder
19. december 2001 - 14:12 #9
Goulduck> Har ikke noget resource kit... Andre ideer?
Avatar billede mathilde Nybegynder
19. december 2001 - 14:14 #10
Petter78> Næ, men jeg kan ikke lige finde ud af det...
Avatar billede burningice Nybegynder
19. december 2001 - 14:24 #11
mathilde> måske var det en idé at skaffe det så... eller måske spørge goulduck pænt om han vil sende dig det!
så kan du nemlig sætte det op via AT at shutdown.exe skal øre på bestemte tidspunkter
Avatar billede Peter Praktikant
19. december 2001 - 14:36 #12
Avatar billede Peter Praktikant
19. december 2001 - 23:55 #13
har du set på mit program?
Avatar billede mathilde Nybegynder
20. december 2001 - 09:11 #14
Petter78> Ikke endnu, har lige downloadet det, men har ikke set på det- endnu..
Avatar billede karstenh Nybegynder
30. december 2001 - 14:28 #15
Den løsning jeg bruger er:
Download pstools (gratis fra www.sysinternals.com)
Deri ligger psshutdown. Du kan få denne til at reboote den lokale maskine med argumenterne -l -r
Så sikrer du dig at scheduler-servicen kører på maskinen i kontrolpanelet services/tjenester.
Derefter går du i cmd.exe, og skriver

at 03:00 /every:m,t,w,th,f,s,su psshutdown -l -r

Så genstarter maskinn hver nat klokken 3.

(Jeg sidder på XP lige nu, hvor at tilsyneladende er depreceret, så jeg kan ikke checke at ovenstående virker 100%, da der kan være et problem med dagsnavnene. Men det løser du snildt :)
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. januar 2002 - 08:40 #16
skriv AT /? i commando prompten.. så viser den dig mulighederne

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk