Avatar billede tetsue Nybegynder
19. december 2001 - 11:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Outlook2K opkald?!

Jeg sidder med en maskine hvor Outlook2000 hver 10ende minut ringer op. Hvordan kan jeg få den til at lade være med det?

Later :O)
Avatar billede sparkl Nybegynder
19. december 2001 - 11:54 #1
Gå up under tools og vælg options.

Vælg Internet E-mail tab\'n

Afcheck \"Check my local network connection(s) for new mail every\" check box\'n eller sæt antallet af minutter til det du ønsker.
Avatar billede tetsue Nybegynder
19. december 2001 - 12:42 #2
Det er dansk Outlook vi har.. kan simpelthen ikke finde den sk... menü :( Ved du hvor det er på engelsk?
Avatar billede tetsue Nybegynder
19. december 2001 - 12:47 #3
Kan det have noget med at gøre at vi sidder bag en mailserver? at vi så ikke kan lave de instillinger i vores outlook, men at de er instillet på serveren? ...er det 2 spørgsmål? var det 3?...he he ;O)
Avatar billede sparkl Nybegynder
19. december 2001 - 13:00 #4
Synes ikke rigtigt tingene hænger sammen her..

Lige for at få nogle ting på plads:

Jeres computer ringer hvert 10 min op til internettet for at hente mails.

I har en Dansk Outlook men vil have svaret på engelsk.

I sidder bag en mailserver men ringer normalt op til internettet for at hente mails.

??er det korrekt??
Avatar billede tetsue Nybegynder
19. december 2001 - 13:08 #5
here goes...

Det er ikke vores maskine.. det er til en kunde vi skal ud til. Problemet er at den ringer op hvert 10ende minut..

Vi sidder bare og prøver at finde ud af en løsning inden vi står ude ved kunden.. -Vi sidder bag mailserver og bruger dansk Outlook

Oops...har godt set jeg jeg kludrede i det før ;O) , men det er altså på dansk vi gerne vil have det..
Avatar billede sparkl Nybegynder
19. december 2001 - 14:54 #6
Hvis outlook er sat op til at hente sine mails fra en mailserver så er det korrekt at så er instillingsmulighederne under Tools options anderledes end hvis outlook er sat op til at skulle hente sine mails gennem en internet forbindelse.

Hvis kunden i skal ud til, henter sine mails over en internetforbindelse og ikke en mailserver så vil han også have muligheden for at slå fra, at den skal hente mails hver 10. minut under tools => instillinger
Avatar billede sparkl Nybegynder
19. december 2001 - 15:01 #7
Tools => options på engelsk.. og noget i stil med værktøjer => instillinger på dansk
Avatar billede sparkl Nybegynder
19. december 2001 - 15:15 #8
Hvis i vil teste det på jeres egen maskine så gå op under værktøjer => instillinger og find knappen der må hedde noget i stil med rekonfigurer mailservice. Her vil i kunne skifte til at outlook skal prøve at hente mails over en internet forbindelse.
Den vil komme og spørge efter en masse konto oplysninger men der kan i bare skrive noget volapyk.. Når denne guide er gennemført skal i lukke outlook ned og når i starter den op igen skulle den gerne være sat til at hente mails over en internetforbindelse.
Avatar billede tetsue Nybegynder
19. december 2001 - 15:44 #9
ok :O) takker for hjælpen! har vist fundet ud af det.. glædelig jul!
Avatar billede sparkl Nybegynder
19. december 2001 - 15:47 #10
Tak, og glædelig jul til Jer også.. 8)