Avatar billede sporgejorn Nybegynder
19. december 2001 - 10:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 CD DREV og 2 Hdd\'er

Jeg skal have 2 cd rom drev og 2 dvd drev.. Men hvordan skal jumperne sættes..!

det skal se sådan ud..!

min 20 gb\'er skal være master (den der er styresystem på) der er lavet en partition på den, så den skal altså være C og E drev.

Min 10 skal skal bare være d drev

mit dvd drev, skal være primary af de to drev så det må være F

og min brander skal så være G...

hvordan kan det lade sig gøre..??

hvordan skal jumperne sættes alt det der med primary og slave..!
Avatar billede chries Nybegynder
19. december 2001 - 10:52 #1
ide1:
hd 20GB = master
hd 10GB = slave

ide2:
dvd = master
brænder = slave
Avatar billede chries Nybegynder
19. december 2001 - 10:53 #2
:-)
Avatar billede moonrider Nybegynder
19. december 2001 - 10:53 #3
primær = 1 master og 1 slave
sekundær = 1 master og 1 slave
Avatar billede chries Nybegynder
19. december 2001 - 10:54 #4
skulle vist også virke ->

ide1:
hd 20GB = master
dvd = slave

ide2:
hd 10GB = master
brænder = slave

Avatar billede supertau Nybegynder
19. december 2001 - 10:54 #5
Du skal sætte jumper på din 20 GB til master. Lidt efter anvendelse kan vælge at sætte den anden harddisk som master på den sekundære IDE, så skal den også jumpes til master. Og begge DVD-drev kommer dermed til at sidde som slaver. En anden mulighed er begge harddisk på primære IDE, så sættes 20 GB til master 10 GB til slave. Dermed kommer begge DVD på den sekundære IDE og sættes hhv master og slave.

Tau
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. december 2001 - 10:58 #6
20Gb: jumper til master/primary
DVD: jumper til master/primary
CDR: jumper til slave.

jeg ville nok sætte CDR: drevet på samme port som DVD drevet - men her skal du afveje hvad du bruger mest - direkte kopiering fra cd til cd eller hd til cd.

NanoQ
Avatar billede gpa Nybegynder
19. december 2001 - 10:59 #7
Ide 1:
Hd på master
DVD på slave

IDE 2:
CD-RW på master
HD på slave

dine drev tildeles automatisk bogstaver, du kan dog ændre disse under de respektive foldere i windows.
Avatar billede flemmingwulff Nybegynder
19. december 2001 - 11:00 #8
der er forhåbenlig en lille sedel på din hd som viser hvor de forskællige jumper skal sidde
for at være master og slave og cabel