Avatar billede webbie Nybegynder
19. december 2001 - 07:05 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Åbne \"Denne Computer\" via link på skrivebord

Jeg sidder og roder lidt med nogle billeder i et html dokument - det er til mit \"skrivebord\", hvor jeg så gerne vil kunne ligge et link ind på html siden, fx. til \"Denne Computer\"

Ved blot at linke til c:\\winnt\\explorer.exe, får jeg blot det dumme spørgsmål fra internet explorer om jeg vil åbne, gemme eller hvad jeg vil - kan jeg i linket tvinge den til at åbne den med det samme - og vil det så være muligt at få den til at fokusere på et bestemt sted på en harddisk (fx c:\\spil\\)

Samtidig skal jeg have den til via link (igen) at åbne programmer (fx winamp.exe) - det må jo egentlig fungere på samme måde som \"Denne Computer\"

Kan nogle hjælpe mig - hvordan gør man - eller er der andre smarte metoder!!
--GoD Jul--
---TAK---
Avatar billede pizzaking Nybegynder
19. december 2001 - 08:42 #1
øhh...måske det kan bruges...:
hvis du laver en ny mappe, og kalder den
\'Denne Computer.{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\' (nøjagtigt)...
så kommer den til at ligne og fungere som denne computer...måske du kan bruge det...
Avatar billede moebius Nybegynder
19. december 2001 - 09:01 #2
Du kan kigge lidt på www.html.dk og se om du kan finde noget!
Avatar billede webbie Nybegynder
19. december 2001 - 13:30 #3
på sin vis virker pizzakings metode, men det bliver ikke den rigtige denne computer, blot en tom mappe - og det løser ikke rigtig mit problem videre, for at lave link på skrivebordet til forskellige programmer, uden at de vil vide om jeg vil gemme eller åbne!!!

www.html.dk havde ikke noget jeg kunne se kunne bruges.

så er der andre forslag!!!
Avatar billede pizzaking Nybegynder
20. december 2001 - 07:10 #4
har du prøvet at dobbeltklikke på den tomme mappe?...den fungerer 100% efter hensigten....jeg har selv lavet en ekstra ;)
Avatar billede webbie Nybegynder
20. december 2001 - 11:08 #5
JAJA - det virker såmænd også... der kommer blot ikke nogen ting i min nye denne computer mappe - ved ikke om det er fordi det er win2000 jeg arbejder i?!

Men det andet problem løser sig stadig ikke!!! og jeg ville jo gerne kunne få den til at pege på en bestemt mappe på computeren!!!

Kan det da passe at det ikke kan lade sig gøre??!!
Avatar billede onki Nybegynder
20. december 2001 - 23:34 #6
Hvilken mappe?
Avatar billede onki Nybegynder
20. december 2001 - 23:37 #7
Den skal se sådan ud:

My computer.{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}
Avatar billede zerocks Nybegynder
02. januar 2002 - 00:56 #8
Du kan evt. lave genveje til de mapper du skal bruge...så kan du \"linke\" til dem i stedet for.
Det er det jeg gør ;)
Avatar billede webbie Nybegynder
12. februar 2002 - 17:46 #9
hmmm - kom ikke rigtig noget jeg kunne bruge... lukker dette svar da jeg er hoppet fra det igen!!