Avatar billede kerneluder Nybegynder
19. december 2001 - 01:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Må mappen \"Common Files\" fjernes?

Jeg har - sikkert som alle andre - mappen \"Common Files\" liggende inde under \"Program Files\" på mit c-drev. Må jeg slette \"Common Files\" fra tid til anden? - Den fylder sq lidt meget...

/Anden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 01:12 #1
NEJ, for guds skyld lad den være, den er en del af systemet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 01:13 #2
Du må heller ikke fjerne Dokuments and Settings, i den ligger der vigtige informationer, fjern den og helvede bryder løs!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 01:14 #3
er der fler du vil spørge om, så er det nu, jeg er på vej i seng ;o)
Avatar billede kerneluder Nybegynder
19. december 2001 - 01:15 #4
Ok ok :o) Den er modtaget, Mester.

Hvad hulen gør jeg så, når jeg næsten dagligt har pladsproblemer på min xp-partition (2,93 GB)?

Det skal hertil lige siges, at ALLE mine programmer, der ikke umiddelbart har noget med styresystemet at gøre, ligger installeret på en anden partition...
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 01:19 #5
Har du en fil på C: der hedder noget med Hibernate og bruger du ikke Hibernate funktionen så kan du roligt slette den.
Sæt evt. din pagingfile lidt ned, slet alle *.tmp filer og ryd op i cookies og andre internet filer.
Avatar billede kerneluder Nybegynder
19. december 2001 - 01:21 #6
Hiberfilen slog jeg fra for nogen dage siden - iøvrigt efter kyndig vejlednind af dig og n0rmality... :o)

pagefile...hvordan kommer jeg til den?

temp-inet-files/cookies: Rydder op i dem dagligt :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 01:24 #7
paginfile størrelse kan du ændre på ved at gå ind i egenskaber for Denne Computer eller Winkey+Pause tasten.
Find det sted hvor du kan rette eller fordele pagingfilens størrelse.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 01:25 #8
Jeg vender tilbage i morgen, er dødtræt ;o(
Avatar billede kerneluder Nybegynder
19. december 2001 - 01:26 #9
takker :o)
Avatar billede dmcn Praktikant
19. december 2001 - 01:46 #10
Jeg har 3 gb på min XP-partition, og netop nu har jeg næsten 1 gb fri - hvad har du liggende på C-drevet? Husk, alt du har i din My Documents, på dit skrivebord osv. automatisk fylder op på C-drevet.

Samtidig skal vi vist have flyttet din pagefile til et andet drev. Gør som følger:
Højreklik på My Computer > Properties > Advanced > Advanced > Virtual Memory Change > Klik på C: > Vælg No Paging File > Tryk sæt > Vælg en af dine andre partitioner med masser af plads > Klik på Custom Size > Skriv 300 i første box (den mindste størrelse din pagefile vil antage) og skriv så meget du nu kan undvære i det andet felt (den største størrelse din pagefile vil antage). Du behøver ikke sætte den meget højere end 600 - 800 mb. > Tryk Set, og OK dig tilbage til skrivebordet.

Genstart, og se om du ikke skulle have vundet ca. 500 mb på C-drevet. :)
Avatar billede dmcn Praktikant
19. december 2001 - 01:52 #11
Doh! Fejl i min forklaring - den får du lige igen! :)
Højreklik på My Computer > Properties > Advanced > Performance Settings > Advanced > Virtual Memory Change > Klik på C: > Vælg No Paging File > Tryk Set > Vælg en af dine andre partitioner med masser af plads > Klik på Custom Size > Skriv 300 i første box (den mindste størrelse din pagefile vil antage) og skriv så meget du nu kan undvære i det andet felt (den største størrelse din pagefile vil antage). Du behøver ikke sætte den meget højere end 600 - 800 mb. > Tryk Set, og OK dig tilbage til skrivebordet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 10:25 #12
n0rmality> tak for den finde udredning, du skulle måske ha\' kerneluder opmærksom på at når man ændrer swapfilen til 0 får man en advarsel, og så skal man iøvrigt genstarte før det kører ;o)

kerneluder> tak for point, jeg regner med at du har fulgt n0rmality\'s råd med swapfilen

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede dmcn Praktikant
19. december 2001 - 12:29 #13
retaxes : Heh, min swapfile står i forvejen til nul, så jeg tjekkede ikke lige min gennemgang igennem i praksis. God point. :)
Omkring det med at genstarte - læs sidste linie i min første post. hehe
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 12:48 #14
;o)