Avatar billede flemhl Nybegynder
18. december 2001 - 22:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cisco 677 ip filtre

Hvilke filtre / porte skal blokkeres for at effektivt lukke hackere ude, er det nødvendigt med filtre da www.grc.com probe my ports siger at alle porte er stealth.
Avatar billede kokholm Nybegynder
18. december 2001 - 22:45 #1
Hej...

Jeg benytter selv en Cisco 677 og har på den ene maskine Win XP med den indbyggede firewall aktiveret.
På en anden linie ligeledes med en 677 har jeg installeret firewall programmet Tiny.

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det fungerer temmelig godt her.
Avatar billede gpa Nybegynder
18. december 2001 - 23:50 #2
Hackere kan komme ind overalt.
Brug disse gratis værktøjer og din sunde fornuft.

ZoneAlarm, Ad-Aware begge gratis.
Avatar billede vistodk Nybegynder
19. december 2001 - 16:07 #3
Zonealram er fuld af huller... MEGET kritiske huller.

Tiny som du kan hente på nedenstående link er gratis og jeg anbefaler den til alle privatbrugere. og bruger selv producentens andre software til mine store kunder.
http://www.tinysoftware.com/tiny/files/apps/pf2.exe

de har ligeledes en der hedder Trojantrap, der lukker for \"fjernstyrringsprogrammer\" den kan du hente her:
http://download.cnet.com/downloads/0,10152,0-10093-110-8094636,00.html?gid=96502&tag=dlntl

se det hele+ info på www.winroute.com

********************
Visto.dk IT-service
www.visto.dk
adm@visto.dk
********************
Avatar billede flemhl Nybegynder
24. december 2001 - 08:49 #4
Mit spørgsmål gik på IP filtre ikke software firewall.
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. december 2001 - 11:57 #5
jamen så skal du først og fremmest lukke port 135 til 139 som er netbios. Hvis de siger at alle portene er stealth er det godt, men i de fleste tilfælde ikke godt nog. Det deret script gør er det samme som at \"pinge\" som man kan gøre manuelt. Der er routeren bare sat op til ikke at svare på ICMP pakker (dem din ping kommando sender)

Hvis du kun surfer og henter mail har du kun brug for at have port 80 (web) 110 (indgående mail) åben. Resten er ikke intressant for dig, hvis du KUN surfer og mailer.
Avatar billede flemhl Nybegynder
25. december 2001 - 00:15 #6
Tak for hjælpen visto, det var nok det svar jeg skulle bruge.
Avatar billede vistodk Nybegynder
25. december 2001 - 00:18 #7
No problemos my friend....