Avatar billede xxx_jensen Nybegynder
18. december 2001 - 21:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opstart/nedlukning af win98

Nogle computere lukker helt ned og slukkes automatisk, mens andre blot viser billedet
”Du kan nu slukke din computer”
Hvor har man mulighed for at ændre disse indstillinger? Jeg ønsker at computeren lukkes helt ned.

Når man starter / genstarter sin computer udfører computeren en memory test.
Er dette virkeligt nødvendigt ?
hvor kan man helt præcist ændre dette. (Jeg formoder det er i BIOS )

Jeg har et problem med opstart af min computer på arbejde.
Computeren går halvvejs ofte i sort skærm under (kold) opstart. (også efter helt normal lukning af maskinen)
Det eneste våben jeg har er at trække strømstikket ud-starte op i normal genstart selvom maskinen foreslår sikker genstart.
Avatar billede omen Nybegynder
18. december 2001 - 21:08 #1
1. For at du skal kunne det, skal dit kabinet være af ATX. De fleste computere lukker selv ned, uden man behøver at stille på noget.

2. Du kan vidst nok trykke ESC, eller en anden tast, så hopper den memory testen over.

3. Det kan skyldes så meget. (jeg er blank)
Avatar billede egadm Nybegynder
18. december 2001 - 21:10 #2
hvilket styre system har du på arbejdet
Avatar billede onki Nybegynder
18. december 2001 - 21:11 #3
Du skal ind i regedit (start\\Kør\\skriv REGEDIT)

Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\Winlogon]

Name: PowerdownAfterShutdown
Type: REG_SZ (String Value)
Value: (0 = disabled, 1 = enabled)
Avatar billede xxx_jensen Nybegynder
18. december 2001 - 21:13 #4
Hvad er et ATX kabinet?

Styresystem er Win 98 SE
Avatar billede onki Nybegynder
18. december 2001 - 21:14 #5
Hvis du vil lave en hurtig genstart i win98, skal du holde shift nede når du vælger genstart
Avatar billede onki Nybegynder
18. december 2001 - 21:14 #6
Mit svar er for at slukke selv
Avatar billede egadm Nybegynder
18. december 2001 - 21:15 #7
prøv med en bios update og ned luknings patchén fra microsoft det sker som regel fordi maskinenen ikke lukker rigtigt ned, at den ikke lukker rigtigt ned betyder dog ikke at du starter up i scandisk
Avatar billede egadm Nybegynder
18. december 2001 - 21:17 #8
her er den rigtige vejledning for ned lukning når du har windows 98

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q187607
Avatar billede egadm Nybegynder
18. december 2001 - 21:18 #9
her er shutdown patchen som får windows til at lukke rigtigt ned hvergang.

http://www.microsoft.com/Windows98/downloads/contents/WURecommended/S_WUFeatured/Win98SE/Default.asp
Avatar billede xxx_jensen Nybegynder
18. december 2001 - 21:26 #10
Jeg har fuld opdatering fra Microsoft Update
Ovennævnte update er vel indeholdt i denne?
Avatar billede egadm Nybegynder
18. december 2001 - 21:28 #11
ikke hvis du har taget standart update