Avatar billede matthiessen Nybegynder
18. december 2001 - 20:36 Der er 14 kommentarer og
5 løsninger

Automatisk sluk af XP

Jeg har problemer med at få XP til at slukke automatisk. For et stykke tid siden havde jeg det samme problem med Win2000, men fandt aldrig løsningen. Prøvede at ændre noget med en strømstyringsenhed eller noget andet i enhedshåndteringen, med det resultat at hele svinet døde.

Det gidder jeg ikke igen. Er der nogen der har en løsning, der virker ??

> jeg har læst de tidligere emner om det her, men det hjalp umiddelbart ikke. ¨
¨

Anders
Avatar billede matthiessen Nybegynder
18. december 2001 - 20:37 #1
Ja, der er to af mig :-)

En lille svipser
Avatar billede pertho Nybegynder
18. december 2001 - 20:42 #2
Har du en Logitech mus eller keyboard, så er det muligvis det, der giver problemerne.

Hent en XP driver på Logitechs hjemmeside. Det løste det samme problem hos mig.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
18. december 2001 - 20:44 #3
der findes prog men ved ik rigtig hvor de er
autoshutdown virker ik i XP så jeg lytter lige med
for det vil jeg &så gerne vide
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 20:44 #4
har du under strømstyring til APM?

Har du enabled ACPI og APM i din bios?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 20:44 #5
har du under strømstyring sat APM til?
Avatar billede egadm Nybegynder
18. december 2001 - 20:48 #6
hvad er det der sker når du lukker ned
Avatar billede matthiessen Nybegynder
19. december 2001 - 09:23 #7
Der er ingen Acpi eller APM indstillinger i min bios, i hvertfald kan jeg ikke finde nogen.

APM er sat til, det var den fra starten. Jeg kan prøve at slå det fra, og så slutte det til igen.

Kan jeg først gøre senere idag!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 11:03 #8
hvis du ikke har ACPI eller APM så får du den aldrig til at lukke ned medmindre du finder et program der kan gøre det, og det findes har jeg set i et tidligere spm.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 11:06 #9
Prøv om dette kan løse dit problem http://www.stardock.com/update_pc.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 11:09 #10
du kan hente den der hedder shdn45.zip her http://www.dworld.de/shdnintern.htm
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 11:10 #11
med denne kan du bestemme hvornår den skal lukke http://james.ezylink.net.au/shutdown.htm
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 11:12 #12
denne er til NT og det foregår i Registry, så pas på med den http://www.is-it-true.org/nt/registry/rtips205.shtml
Avatar billede matthiessen Nybegynder
20. december 2001 - 07:51 #13
jeg tror løsningen er en anden hal.dll ( http://www.kom.e-technik.tu-darmstadt.de/~fjoest/ATX_NT_power_off.html ), men hvor finder jeg den ?? Jeg har et socket7 bundkort !
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 11:08 #14
Avatar billede star-design Nybegynder
20. december 2001 - 11:11 #15
Havde samme problem og løste det på flg. måde:

Kontrolpanel > Strømstyring > Fanebladet: APM > Sæt et flueben ud for: \"Aktiver Avanceret strømstyring\"...

Det virkede på min... :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 11:51 #16
star_design> jeg tror allerede det er foreslået tidligere i spm.
Det er næsten det samme svar der går igen på Eksperten.
Avatar billede matthiessen Nybegynder
20. december 2001 - 13:39 #17
Der er ikke nogen galt med min comp, det må være softwaren på en eller anden måde. Det virkede som det skulle under Win 95+85+98se, det er bare hele NT serien+XP den er gal med.

Jeg har prøvet at sætte APM til, men det hjælper ikke.
Avatar billede konex Nybegynder
03. juni 2002 - 12:46 #18
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juli 2002 - 13:28 #19
takker for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes