Avatar billede da_warbringer Nybegynder
18. december 2001 - 18:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Preload .swf fil?

Hey

Nu har jeg så kigget lidt på sådan en billed preloader som kan man bruge på sin intro page. Sådan et lille java script. Og tænkte på om man kunne preloade en lille flash film der skal vises på næste side på samme måde....

på forhånd tak
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
19. december 2001 - 10:03 #1
lav preloaderen som en del af flashanimationen, det gør vi andre...
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
19. december 2001 - 10:05 #2
Her er en udførlig vejledning til hvordan du gør:

http://www.iboost.com/build/software/flash/preload/10007.htm
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
19. december 2001 - 17:01 #3
Og hvordan vil du med en flash preloader loade en flash film ind der skal køre på en anden side ?

Hvis jeg ville vide hvordan man skulle lave en flash preloader ville jeg nok spørge i Flash forum :D

Men som sagt leder jeg efter et script til at loade filmen ind i cachen.
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
19. december 2001 - 22:28 #4
hvorfor placerer du ikke bare flash filmen i et skjult layer på den ene side så den loades ind i cachen, inden den næste side - hvor den skal bruges - vises?
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
20. december 2001 - 08:26 #5
det lyder da som en god ide. Hvordan gør man så lige det?
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
20. december 2001 - 09:30 #6
<div style=\"visibility: hidden;\">her embedder du din flash film, som du plejer at gøre</div>
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
20. december 2001 - 15:18 #7
fedt, det virker rigtig godt :D

thx man
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
20. december 2001 - 15:54 #8
ingen årsag, takker for point :-)
Avatar billede fomse Nybegynder
22. december 2001 - 15:26 #9
lerchedahl>> Kan man også gøre det med billeder?
Fx. lave en introside hvor alle billeder, som anvendes på selve siden, bliver cachet?

Fomse:-)
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
22. december 2001 - 17:44 #10