Avatar billede krawlor Nybegynder
18. december 2001 - 11:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Peer to Peer XP

Jeg har et problem med at lave et peer to peer netværk mellem to Windows XP Pro maskiner.

Jeg kørte home/business network connection wizarden på gæste maskinen uden problemer.

Da jeg så ville køre den samme wizard på Host maskinen, som er koblet op på internettet med en 512/512 ADSL forbindelse, fik jeg en fejl:
Den kunne ikke flushe ARP cahchen.
Så kiggede jeg i ARP cachen og den var tom, jeg prøvede alligevel at tømme den for at være på den sikre side.
Jeg kørte wizarden igen men fik samme fejl.

Jeg har teste kablet på 2 andre maskiner og det virker fint så det er ikke der problemet ligger.
Det er et krydset kabel.

Desuden, når jeg bruger ping kommandoen fra en kommando prompt får jeg også en fejl.

Ping error code 65!

Det eneste jeg kan lave med PING kommandoen er loopback test:
Ping 127.0.0.1 og det funker da også helt fint.

Jeg har ladet mig fortælle at det kan ske at være min netkort driver som skal opdateres med producentens egen.

Jeg har derefter prøvet at oprette nye forbindelser på begge maskner manuelt, med statiske ip adresser:
Gæst, 10.0.0.1/255.0.0.0
Host, 10.0.0.2/255.0.0.0

Men kunne stadig ikke bruge ping på gæst.
På host virker ping kommandoen men kunne ikke pinge gæst maskinen.

Hvad er det som går galt ?

Har selv sat et lignende netværk op mellem en XP Pro og Win98 S.E. og der var ingen problemer.

Xp maskinen var koblet til internettet og 98 maskinen skulle også have adgang igennem XP maskinen.

Så hvad er det lige der går galt i dette tilfælde ???

Håber der er nogen som kan hjælpe.

Avatar billede krawlor Nybegynder
18. december 2001 - 11:48 #1
Glemte lige at tilføje:

Host maskinen, har 2 forbindelser for at komme på internettet, hvilket jeg ikke kan forstå for der burde da kun være 1??
Den har en alm. LAN og 1 Broadband connection, hvis man fjerner LAN forbindelsen virker internettet ikke.
Nogen ideer der?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 11:56 #2
hvilke protokoller har du i netværket.

husk at fjerne krydset i TCP/IP -Avanceret - Wins - Aktiver Lmhost-opslag
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 11:57 #3
har du firewall slået til
Avatar billede lazer2 Nybegynder
18. december 2001 - 12:29 #4
Jeg harselv nøjagtig samme problem, jeg har bare ADSL på samme netkort, så jeg tager netstikket ud og sætter ADSL netstikket i, for at komme på internettet. Jeg har foreløbig læst mig til at man skal ind under kontrolpanelet og Administration/Computeradministration, og Brugere. Højreklik på Gæster og vælg egenskaber og slå alle fluben fra, på nær Adgangskoden udløber aldrig.
Det har ikke hjulpet endnu for mig, men jeg tror at løsningen er i dette område. Måske er dette nok for dig. Jeg ser frem til løsningen på dette problem. Det skulle være så nemt I XP men det er så FU..... svært.
Avatar billede krawlor Nybegynder
18. december 2001 - 21:55 #5
Jeg har fået det til at virke nu, tog det bare fra basics, og manuelt, og nu funker det.

Tak for jeres svar :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 22:18 #6
Er det ikke bare dæjligt når det værker ;o)