Avatar billede steffenhansen Nybegynder
17. december 2001 - 22:36 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

langsom?

Nu er jeg ved at være godt træt af winxp pro dk....

Jeg har kørt med den engelske i et stykke tid og opstarten tager her mellem 3-5 sek.... altså dvs. selve opstartsbilledet

Jeg har timet det lidt og det passer med at den blå bjæle skal suse forbi 2 gange...

Men i den danske installation, også selvom at den liige er installeret skal den blå bar forbi 9-10 gange.. og det er pisse irriterende

Er der nogen som kan genkende problemet? eller som har en god metode til at finde ud af hvad der tager den danske så lang tid om at starte op?!?
Avatar billede egadm Nybegynder
17. december 2001 - 22:41 #1
nope kender ikke problemet har selv den danske udgave.

prøv at kigge dine netværks opsætning igennem det plejer at være der der ligger noget begravet
Avatar billede prof2 Nybegynder
17. december 2001 - 22:41 #2
Enten har du mange penge, eller skaffet dem \"ikke\" lovligt :) Men jeg har ik fået prøvet den danske endnu! Kører med den engelske :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 23:02 #3
du har nok sharet et eller andet og så prøver netværket at oprette en forbindelse, og det tager sin tid
Avatar billede resten Nybegynder
17. december 2001 - 23:15 #4
Ja det lyder da godt nok mærkligt jeg kender ikke netop det problem, men er du 100% sikker på at du har formateret din hd fra den engelske udgave til den danske udgave for hvis du ikke har det og der ligger en rest og roder rundt et sted så nokker den nok lidt idet i opstart.
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
17. december 2001 - 23:20 #5
installer win 2K pro!!!!!!
fixet
Avatar billede resten Nybegynder
17. december 2001 - 23:22 #6
Charlie2000> Stammer du nu har du postet det 2 steder nu.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 23:25 #7
resten> nej han kan nok bare ikke få sin WinXP til at virke ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 23:25 #8
hvis det er netværket der driller, vil problemet også være i Win2k.
Avatar billede steffenhansen Nybegynder
18. december 2001 - 00:10 #9
Jeg kan sige så meget at problemet med at \"baren\" skal suse forbi mange gange allerede var der næsten fra starten af... med hensyn til netværk, så er XP maskinen ikke koblet på andet netværk en ADSL, og der modtager den alle oplysninger fra DHCP serveren.

Min windows XP kopi er den danske prof udgave, og jo den er ganske lovlig, hvis det da ellers kan hjælpe videre...

Jeg er også ret sikker på at der ikke er noget af den engelske tilbage da det er en helt anden harddisk... harddisken er dog fuldstændig helt og aldeles ens med den forrige...

Men hvis i ikke kan genkende problemet er der så nogen der ved hvordan jeg skal løse det??
Havde microsoft ikke et diagnosticeringsværktøj til opstart af NT engang?

Jeg må desværre afvise alle svar da ingen har ledt til løsning af problemet endnu :), men jeg kan da udlove yderligere 40 point så....
Avatar billede mr.gamma Nybegynder
18. december 2001 - 16:03 #10
Jeg har windows xp pro. DANSK og den virker perfekt prøv at formaterer og hvis det stadig ikke virket. så skaf en ny. jeg kan evt. skaffe den til dig
Avatar billede resten Nybegynder
18. december 2001 - 16:05 #11
jeg ville godt ha den er det en du kan sende på en mail ?
Avatar billede steffenhansen Nybegynder
18. december 2001 - 21:16 #12
øh ja selvfølgelig har jeg prøvet at formatere... og så endda op til flere gange..

Øh jeg kan ikke se hvad d skulle hjælpe mig at skaffe en ny?!?! den er trodsalt næsten ny, og desuden er alle opdateringer installeret..
Avatar billede resten Nybegynder
18. december 2001 - 21:39 #13
fuck ham mr.gamma og han skal ikke side herinde og tilbyde noget pirat.

men jeg tror du skal ned til din forhandler og klage for det lyder som om at der nok er noget galt med den skive.
Avatar billede steffenhansen Nybegynder
18. december 2001 - 22:51 #14
okay ja d er en mulighed, men jeg synes godt nok at det lyder usandsynligt at d r cden, og inden jeg klager vil jeg da gerne lige i det mindste være helt sikkert

Jeg ændrer hermed spørgsmålet lidt... den som kan svare på dette, får alle 100 point... skulle d ske at begge spørgsmål bliver svaret, ja så få hvert spøgsmål sq 100 (d r jo kun jul en gang i året :))

Nå men er der nogen som kan finde Microsofts boot diagnosticeringsværktøj?
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
18. december 2001 - 23:01 #15
hvis det er så slemt så installer Linux, der er lige udkommet en nu newbie linux der minder meget om windows. jeg kan ikke huske hvad den hedder men du kan jo finde ud af det.

resten> det er ikke pænt at dizze andre vel.
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
18. december 2001 - 23:07 #16
prøv: start>Kør og indtast winmsd.exe
ikke sikker på om det virker, det virker i windows NT
Avatar billede resten Nybegynder
18. december 2001 - 23:23 #17
Hmm synes du man skal til byde xp herinde ?
så lukker de sku nok hurtigt eksperten.
Avatar billede steffenhansen Nybegynder
18. december 2001 - 23:43 #18
Personligt synes jeg at newbie-linux-installationer burde skaffes af vejen... de er så klamme, så vil jeg sq hellere have en god kopi af RedHat eller eller eller.... men det er off-topic i den her sammenhæng :)

Men det er lidt slemt at vente op til 10-15 sekunder mere bare fordi man har installeret en dansk version.. (må jeg forresten ved samme lejlighed opfordre folk til at køre den engelske da dansk windows lugter lidt, men too bad jeg har sq betalt)

winmsd er sådanset bare systemoplysninger... det jeg søger er et program der diagnosticerer opstarten, dvs. du starter programmet og så genstarter computeren og så har du analysen...

Jeg ved microsoft har et men jeg kan sq ikke huske hvor..
Avatar billede resten Nybegynder
19. december 2001 - 00:22 #19
Avatar billede steffenhansen Nybegynder
20. december 2001 - 12:08 #20
æh nej d er et program til at gøre programmer kompatible med XP
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 12:39 #21
hvorfor bruger du ikke den mulighed der er i WinXP for at køre progrmmer i et ældre system, højreklik på programmet og vælg mellem Winxx, Win2k
Avatar billede steffenhansen Nybegynder
07. juli 2003 - 14:31 #22
.