Avatar billede udp Nybegynder
17. december 2001 - 21:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deling af en ADSL linie

Vi har en hjemme-PC, bærbar m. docking og netkort med ADSL. Den er koblet op direkte på firma-serveren via et link \"Siemens Ypress\" og en router Císco 1600.
Vi har også en privat PC (Win 98) m. indbygget alm 57K modem.
Nu vil vi gerne dele/udnytte ADSL linien på begge PCére. Der vil altid kun være en PC på ad gangen.
og \"privaten\" skulle gerne gå direkte på nettet, altså ikke ind på firmaserveren.
1)
Vil det sige en form for switch ved link´en/ADSL ud, og ind i privat PC?
2)
Hvad skál jeg ha installeret på privat PC´eren med Win 98, den har jo indbygget modem?
Avatar billede egadm Nybegynder
17. december 2001 - 21:46 #1
for at bruge den i adsl en skal du bruge et pcmcia net kort til den bærbare.
men hvis du ligger durekte på din firma server med adsl kan de bærbare ikke komme på nettet ad den vej uden at det går over dit firma
Alternativet er at du bruger modemet i den bærbare og ringer op til internettet
Avatar billede hamstro Nybegynder
17. december 2001 - 21:46 #2
Hvis ikke der er flere Ethernet porte på Cisco\'en skal du have fat i en hub eller en switch. Der skal så et netkort i privat PC\'en og den skal konfigureres til at køre internet over LAN. Det er ikke særlig svært at sætte op.
En switch/hub kan vel fås for 300-500 kr. og et netkort koster ikke mere end 100-150 kr.
Opsætningen skal så være som følger:
ADSL -> Router -> Hub/Switch -> Computer1/Computer2.
Avatar billede zero-hero Nybegynder
17. december 2001 - 21:49 #3
vil gi hamstro ret, det er såe\'n vi har sat d op her hjemme!!

\\Zero-Hero
Avatar billede udp Nybegynder
17. december 2001 - 21:56 #4
OK det er måske forstået, men jeg er ikke interesseret i et LAN system, de to PC´ere skal ikke tale sammen, og privaten bruger bare linien
med ADSL når firma PC´en er ude.