Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 19:51 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Opengl32.dll og lagging af l*** på egen CS server...

Jeg ahr formateret min computer fordi den gik fuldstændig i smadr... Instalerede alt igen og instalerede CS men nu hvor jeg vil spille kan jeg ikke bryge Opengl32.dll? Den siger at OpenGL ikke er supportet af mit skærmkort men det var det FØR jeg foprmaterede...? Og så prøver jeg at bruge DIrect3D men så lagger det af LORT selvom jeg laver en server selv...
Nogen der har nogle forslag?

-Initializing
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 19:52 #1
Det skal lige siges at det ikke laggede før eller ngoet...
Har en
AMD Athlon 1000 mhz
128 Ram...
Avatar billede omen Nybegynder
17. december 2001 - 19:54 #2
Du skal lige installere de rigtige drivere til dit grafikkort.
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 19:54 #3
Har instaleret de rigtige...
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 19:56 #4
Prøver lige at instalere dem igen...
Avatar billede crystal-t Nybegynder
17. december 2001 - 19:56 #5
Tralllaa.... =] har lavet Serveren .. =]
Avatar billede omen Nybegynder
17. december 2001 - 19:56 #6
Det må nok blive de nyeste nyeste nVidia drivere du skal hente:

Win95/98/ME: http://www.tweakup.dk/driverlib/fisk/nvidia/23xx/Win9x-Me_23.11.exe

Win2000/XP: http://www.tweakup.dk/driverlib/fisk/nvidia/23xx/Win2K-XP_23.11.exe

Installer den der passer til dit styresystem, og det vil virke igen.

www.omen.sublife.dk
Avatar billede safri2 Nybegynder
17. december 2001 - 19:57 #7
Hvilket kort har du??????+
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 20:01 #8
Har fået et nyt som er et ProSavage 3D... Mener det er sådan et... ELler det er det.
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 20:02 #9
Prøver lige det sin \"omen\" har skrevet...
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 20:03 #10
Men bare kom med forslag...

Ps. Det virkede ikke at geninstalere driverne... Så hnter lige den fra http://www.tweakup.dk/driverlib/fisk/nvidia/23xx/Win9x-Me_23.11.exe
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 20:06 #11
Kan ikke instalere:
http://www.tweakup.dk/driverlib/fisk/nvidia/23xx/Win9x-Me_23.11.exe
Da jeg ikke har noget NVidia chip-set...
Avatar billede omen Nybegynder
17. december 2001 - 20:09 #12
Næh det er jo klart, jeg regnede med at du havde nVidia chipset(hvem har næsten ikke det idag), men så skal du installere de drivere til dit nuværende grafikkort.

Har du det samme grafikkort, som før da CS virkede?
Avatar billede safri2 Nybegynder
17. december 2001 - 20:10 #13
Hmm... hedder det ikke nærmere: S3 Svagage4 Pro ?
Avatar billede safri2 Nybegynder
17. december 2001 - 20:12 #14
mener S3 Savage4 Pro
Avatar billede crystal-t Nybegynder
17. december 2001 - 20:12 #15
Hmm... Håber du få\'r det fikset =]
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 20:13 #16
Under Enhedshåndtering hedder det:
S3 Graphics ProSavage KL/KM + ulities
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 20:14 #17
Og det virkede da før jeg formaterede så det skal det også nu...
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 20:14 #18
Har prøvet at instaleret driverne med den SETUP.EXE fil der er og har prøvet manuelt men det virker stadig ikke i CS...
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 20:16 #19
Nogle forslag?
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 20:19 #20
Prøver lige at spille med Software grafik.
Men skriv aligevel... Tjekekr igen lidt senere så har ikke glemt spm.
Avatar billede omen Nybegynder
17. december 2001 - 20:22 #21
Du skal ind på http://www.s3graphics.com/

Start med at hente denne fil: http://www.s3graphics.com/S3id.exe
Den vil fortælle dig hvilken type og version dit grafikkort er.

Derefter hopper du herover: https://ranger.s3graphics.com/?license=accept og finder den driver der passer til dit grafikkort.
Brugernavn og password til siden: archive / archive

Så må vi håbe det virker. Held og lykke :-)

Grunden til at det ikke virker nu, er fordi at Windows og CS, ikke kan finde de nødvendige OpenGL filer. Nu ved jeg ikke hvilke drivere du har brugt, men hvis du bruger Windows\' egne drivere vil OpenGL ikke virke. Derudover er jeg slet ikke sikker på dit S3 Savage understøtter OpenGL overhovedet. Men prøv engang :-)
Avatar billede omen Nybegynder
17. december 2001 - 20:28 #22
Efter du har hentet den fil der tjekker dit grafikkort, kan du hoppe direkte over på denne side: https://ranger.s3graphics.com/370drv/ og finde den driver der stemmer med dem type/version som programmet har fortalt dig.
Avatar billede ndp Nybegynder
17. december 2001 - 20:32 #23
prøv eventuelt at kopiere C:\\windows\\system32\\opengl32.dll til roden af din harddisk.. c:\\opengl32.dll, mit Cs virkede heller ikke indtil opengl var kopieret ud til roden...
Det kan være det hjælper...
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 20:33 #24
Der er jo herre mange at vælge mellem... Hvilken skal jeg vælge under https://ranger.s3graphics.com/370drv/ ?
Det eneste jeg edv om mit kort er det som jeg ahr skrevet oven over... Så ka i hjælpe mig?
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 20:39 #25
Med den der S3id.exe fil stod der:
S3 Video Chip: ProSavage KM133 (377)
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2001 - 20:42 #26
Jeg VED at det understøtter OpenGL... Har spillet med nøjagtigt det samme før jeg formaterede
Avatar billede crystal-t Nybegynder
17. december 2001 - 21:03 #27
Julemanden kommer fra Holland !!! =]
Avatar billede omen Nybegynder
17. december 2001 - 22:14 #28
Fint. Jeg \"gætter\" på du kører i Win98/ME, så hvis du prøver at installere en af disse drivere: Til Win9x: https://ranger.s3graphics.com/370drv/100135w9xnoutilrowlogo.zip ( https://ranger.s3graphics.com/370drv/100135w9xkm133rowlogo.zip )

Eller til WinME: https://ranger.s3graphics.com/370drv/100135wmenoutilrowlogo.zip (https://ranger.s3graphics.com/370drv/100135wmekm133rowlogo.zip)

Dem der er i parentes er drivere m.flg. software. De fylder et par megabyte mere, så hvis du er på dial-up, kunne det være en god ide at vælge de mindste. Medmindre du selvfølgelig vil have den software.
Avatar billede safri2 Nybegynder
18. december 2001 - 18:02 #29
ER det en Amitech ???
Avatar billede initializing Nybegynder
19. december 2001 - 15:56 #30
\"Omen\" de drivere som du lige har skrevet URL\'en på virker!
Du får pointsene...

1000 tak for hjælpen; kan endelig spille CS nu... =)

-Initializing
Avatar billede omen Nybegynder
19. december 2001 - 15:58 #31
No problem, og takker for point :-)

/omen/

www.omen.sublife.dk