Avatar billede dphreak Nybegynder
17. december 2001 - 19:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Winsock/aspi problem

Hej

Jeg har et problem(virkelig?). Jeg kan ikke tilslutte med programmer sådan som MSN Messenger, Half-Life og boomtown@home klienten. Fejlmeddelelserne er altid noget med at den ikke kunne tilslutte til serveren. Jeg tror det måske kan være winsock, eller langt ude måske mit aspi-layer(sikkert ikke det). Jeg ved ikke hvor jeg kan finde en fix til problemet, eller eventuelt en winsock opdatering til Windows2000. Jeg kører Windows 2000 Server SP2.

/Anders
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. december 2001 - 21:21 #1
Virker Internet Explorer?

Sidder du bag en firewall?
Avatar billede dphreak Nybegynder
18. december 2001 - 08:30 #2
Jeg er ikke bag firewall, internet explorer virker fint. ICQ, mIRC, ftp og lignende virker også.
Avatar billede svein Nybegynder
18. december 2001 - 08:56 #3
Hvad for sikkerhed kører du med på din server?

Hvis du ikke helt ved hvordan du checker din sikkerhed, se hvordan her:
http://www.svein.dk/Windows2000/GroupPolicy/Check_Local_Policy.htm
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. december 2001 - 09:38 #4
Ikke nogen personlig firewall? Jeg ved i hvert falde at jeg har sat min firewall ikke skal gøre noget - ud over at lukke af, for programmer jeg ikke allerede har givet lov til.

Hvis jeg så lige glemmer at give et program lov, så laver det beskrevet.

Det lyder nemlig underligt at nogen programmer får lov - imens andre ikke gør. Du har ikke sat noget IP filter op, vel?
Avatar billede dphreak Nybegynder
18. december 2001 - 12:29 #5
Der er ikke noget filter, men jeg skal lige chekke den group policy senere idag
Avatar billede dphreak Nybegynder
18. december 2001 - 12:32 #6
Jeg tror ikke problemet ligger i group policy, jeg har ikke ændret i den, og det har på et tidspunkt virket.
Avatar billede dphreak Nybegynder
18. december 2001 - 16:46 #7
Nogen der har en winsock.dll fra en windows 2000 maskine de lige gider sende til jensenbg@worldonline.dk???
Avatar billede dphreak Nybegynder
18. december 2001 - 17:25 #8
Det er ligegodt med den fil. Er der nogen der har mulighed for at se på min computer og hjælpe evt. via pcAnywhere??
Avatar billede dphreak Nybegynder
18. december 2001 - 17:27 #9
Jeg kan heller ikke bruge Download Accelerator eller WebZip...
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. december 2001 - 17:41 #10
Hvis du installere VNC - så kan jeg da godt kigge igennem i aften...
Avatar billede dphreak Nybegynder
18. december 2001 - 17:43 #11
Hvor kan jeg finde VNC??
Avatar billede dphreak Nybegynder
18. december 2001 - 17:59 #12
goulduck --> Jeg skal i biografen kl. 20.30, så det skal være inden kl. 20.00
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. december 2001 - 18:54 #13
Så kommer det nok til at knibe lidt....

http://www.uk.research.att.com/vnc/

Avatar billede dphreak Nybegynder
18. december 2001 - 19:29 #14
Jeg har lige set beskeden nu, kan vi gøre det imorgen??
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. december 2001 - 20:09 #15
Efter klokken 21 i morgen ....

Skriv evt til mig på get2meat@hotmail.com - mht. kode og adresse jeg skal gå ind på.
Avatar billede dphreak Nybegynder
19. december 2001 - 20:20 #16
goulduck skriv lige et \"svar\"
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. december 2001 - 07:56 #17
Tag pointene selv.... du \"løste\" det jo selv...

Desuden er 300 point alr for meget.
Avatar billede dphreak Nybegynder
20. december 2001 - 10:13 #18
ok, tak
Avatar billede dphreak Nybegynder
20. december 2001 - 10:13 #19
format c:, det virker!