Avatar billede kunzen Nybegynder
17. december 2001 - 19:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

BIOS opdatering

Hejsa.
Hvordan opdaterer jeg min BIOS? Jeg har hentet selve filen jeg skal bruge, men der skal vel bruges et eller andet program til det, eller hvad?

Avatar billede omen Nybegynder
17. december 2001 - 19:26 #1
Du skal gøre det i DOS. Du skal gerne have to/tre filer eller måske mere... fortæl hvilke filer der er med i opdateringen. Der skal være selve flash-filen, et program til at flashe den med, og en readme-fil. Hvad hedder de filer du har?
Avatar billede kunzen Nybegynder
17. december 2001 - 19:40 #2
Jeg har kun een fil og den hedder Bx2i1012.awd. Der var ikke nogen read-me med og jeg aner ikke hvad et flash program er :)))

Så har jeg lige udgivet mig for at være total dum hvad flash af bios angår (lol)
Avatar billede omen Nybegynder
17. december 2001 - 19:43 #3
Det skal nok gå. Hvilket bundkort har du?
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 19:57 #4
en sang fra de varme lande ;o)
-------------------------------------------------------
Lav først en startdiskette. I Windows 9x skal du bruge Start  - kør - MS-DOS-Prompt > skriv \'Format A: /s\'  (Husk at sætte en tom diskette i diskettedrevet)
Hvis du kører med Windows 2000 så kan du hente en på www.bootdisk.com

Når du har hentet Bios opdateringen, skal den måske pakkes ud. Brug f.eks. winzip fra www.winzip.com
Pak filerne ud på disketten. Hvis der ikke er noget opdateringsprogram med i pakken, skal du hente det samme sted som du hentede biosopdateringen.

Sæt disketten i diskettedrevet, og genstart computeren. Der bliver nu startet op på disketten. (Hvis der ikke bliver startet på disketten, skal du rette startrækkefølgen i bios til, A/C/CD-ROM)
Når du ser A:\\> skal du starte flash programmet. Det kan f.eks. være du skal skrive \'navnet_på_flash_programmet bios_fil.bin\' og så følge anvisningerne som programmet kommer med.

Når du er færdig, slukker du helt for computeren. Starter op igen, og går ind i bios. (Tryk Delete ved opstart)
Her vælger du så punktet \'Load bios defaults\' eller lignende. Husk Save & Exit.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 19:59 #5
Giv dig endelig meget god tid, tænk dig godt om inden du foretager operationen, der er ingen fortrydelsesret, hvis det går galt.
Avatar billede r.mad Nybegynder
17. december 2001 - 20:04 #6
Prøv at kikke på denne side, der er nogle billeder på, så kan det være lidt lettere at få fornemmelsen af hvordan man gør
http://www.gigabyte.com.tw/support/procedure1.htm
det er godt nok ikke lige din BIOS, men meningen er god nok
Avatar billede beniboys1 Nybegynder
18. december 2001 - 13:17 #7
retaxes gå lige ind i mit Bios? spørgsmål igen.

til jer andre glem det her.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 13:39 #8
beniboys1 > jeg er her!
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 17:55 #9
tak for points!

www.fotx.net/retaxes