Avatar billede julemanden48 Nybegynder
17. december 2001 - 19:06 Der er 5 kommentarer

åbne et billede fra flash i IE-explorer [thumbnail-funktionen]

mit problem er at jeg har lavet nogle små thumbnails på min flashside, som jo bare er små knapper som jeg så vil have til at linke til de store billeder når man trykker på dem.

jeg har prøvet action-scriptet: \"get url\" men den VIL selv sætte http:\\\\ foran med mindre jeg deffinerer en fuldstændig stig, hvilket jeg ikke kan da det skal ud på CD og ikke alle har deres cdrom som f.eks. d: eller e:

kan det lade sig gøre !?!?!?  ;)
Avatar billede lingoman Nybegynder
17. december 2001 - 19:18 #1
Du pakker de store billeder ind som *.swf filer og loader dem med enten

loadMovie(\"storebillede.swf\",\"\");
eller
loadMovieNum((\"storebillede.swf\",et_level_nummer);
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
18. december 2001 - 20:25 #2
Jeg ved ikke om man kan det her men kunne man ikke bruge FS command ala noget lign. det her:
on (release) {
    fscommand (\"exec\", \"billed.jpg\");
}

Avatar billede mat Nybegynder
19. december 2001 - 12:37 #3
Hvis du alligevel ikke har noget imod at billedet kommer op i en browser.....men problemet ligger i at flash insisterer på at der skal stå http:// foran (det gør min ikke, dog), så slå actions-vinduet over i expertmode (den lille pil i øverste højre hjørne)...

on (release) {
    getURL (\"picture.jpg\", \"_blank\");
}
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
01. januar 2002 - 12:39 #4
Flash 5 vil da ikke sætte http:// foran !
Det gør min da ikke :)
Avatar billede lingoman Nybegynder
01. januar 2002 - 21:09 #5
Husk at lukke...