Avatar billede da_warbringer Nybegynder
17. december 2001 - 13:31 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kritik af en clanside :D

Hey

Jeg vil gerne ha noget kritik på en computer spil side. Mere præcist en clanside for en Counter-Strike/WarCraft/StarCraft clan. Siden er lavet til at køre i 800x600 og opefter. Og Internet Explorer 5.0 og nyere. NetScape har jeg ikke prøvet den i da så få bruger den browser alligevel.

Jeg vil gerne have kritik på farvevalg, musik og navigation. Faktisk det hele. Og helst negativ kritik da positiv ikke rigtig gavner noget.

På forhånd tak :D

Siden er:

http://www.peon.dk
Avatar billede osaka_san Nybegynder
17. december 2001 - 13:42 #1
thjaa.... jeg ville nok starte her:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.peon.dk+&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

Derudover ville jeg nok også droppe alt det popop med musik geil.

/Just my 2 cents
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
17. december 2001 - 16:09 #2
Argh, vig bort med den W3 dims :D

Siden virker jo fint i Internet Explorer og ret ok i Opera oxo. Og der er ik særlige mange der bruger Netscape anyway...

Men jeg ville ha kritik på designet og ikke koden.....

Og den der pop-up. Der er kun 1 og den blir bare hængende og afspiller musik. Jeg gad ik bruge frames til det.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
17. december 2001 - 16:49 #3
Well W3 consortium forsøgeer jo at lave nogle recommendationer på standarderne. Hvorfor så ikke støtte det gode initiativ ved at lade sine sider følge deres recommendationer, således at browserproducenterne måske endleig kan få øjnene op for at det er nødvendig med et sæt standarder?

Hvad angår det med kritik så skrev du vist selv:

>Jeg vil gerne have kritik på farvevalg, musik og navigation. Faktisk det hele.

;-)

Generelt er popup vinduer og baggrundsmusik irriterende for brugerne. Primært fordi det er ting de ikek selv vælger at de vil have aktiveret. Hvis man sidder og høre musik på sin computer og så lige pludselig tordner det ud med en eller anden, anden type musik oveni ens egen, går der ikke lang tid før det vindue der er årsag til forstyrrelsen bliver lukket ned.

Ligeledes med popupvinduer, så er det et irritationsmoment for mange fordi deres skærm bliver overfyldt med vinduer, samt der bruges mere ram (det samme sker når du forsøger at spille musik, så skal mediaplayeren åbnes i hukommelsen). Derfor kræver det et ekstremt godt kendskab til sine brugere for man skal overveje om det kunne være en mulighed.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
17. december 2001 - 17:05 #4
Ja jeg ved det med pop up vinduet. Men ved ik rigtig hvad man ellers kan gøre. Og har da oxo puttet en \"close window\" link ting i :D
Ej, fumler lidt med en iframe dims men ved ik helt hvordan det funker.

Meen. Kom med kritik på farverne og selve layoutet :)

Btw har du ik været med til at lave Builder.dk ?
Som desværre lukkede et stykke tid siden :(
Avatar billede osaka_san Nybegynder
17. december 2001 - 17:21 #5
da_warbringer>

Well geg ville helt droppe musikken, af de årsager som jeg har beskrevet tidligere. Så slipper du også for det problem ;)

hvad angår layout så ville jeg måske nok prøve at minimere den plads som logoet og toppen fylder, fordi der bliver brugt ½delen af siden på den i 800x600.

Derudover er der horisontal scrollbar i 800x600

Hvad angår farver så er de da okay, dog måske lidt mørke, men det skyldes jo nok sidens formål.

og jow jeg var med til at lave Builder.dk dengang det stadigvæk var interessant at bruge tid og kræfter på den slags gratis hjælp.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
17. december 2001 - 17:32 #6
Ok skal overveje det med musikken.

w0000t! Hvilken scrollbar? Jeg kører selv med 800x600 og har ik set nogen! Heller ik på nogen af de computere jeg har testet på...

Builder.dk var alt for najz. I havde så mange artikler at man blev overasket hver gang. Heldigvis gik de ik tabt...men det blev ret nederen med de børn på jeres debat forum :(
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
18. december 2001 - 17:58 #7
ok ok har skiftet popup ud med lille flash. check it out. desværre genstarter musikken hver gang man tar en ny side men heller det end popup.

check it out
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. december 2001 - 19:34 #8
En ok side, der er lidt vente tid men det er ikke så galt, og jeg sidder endda ved et 56k.

En fin intro, der giver en lille smagsprøve på hvad siden indeholder. Og hvad clannen går du på.
Rart at I har huske den lille detalje, med skip intro.

Selve siden, er også overskuelig, kan let danne sig et overblik. Menuen er let at bruge.

Det eneste der irritere mig er sneen der daler ned, det er selvfølgelig jul,men det er lidt for meget
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
18. december 2001 - 19:38 #9
Ja sneen blir fjernet meget snart.

Godt at høre at ventetiden ikke er så slem med modem oxo :)

Tak for at kigge på den.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. december 2001 - 08:00 #10
No problem