Avatar billede tastetoner Nybegynder
17. december 2001 - 11:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Internet via netværk

Jeg kan ikke få internet på min computer.
Vi har et lille hjemmenetværk, med to computer med et krudset kabel imellem. Internetforbindelsen er på min forældres computer. Vi kan godt spille mod hindanden, men hvordan får jeg internet inde på min??
Vi har lavet ip adr.
En af mine venner siger at det er noget med DNS indstillinger er det rigtigt?? Vi har kabel modem fra TDC
Avatar billede jones_net Nybegynder
17. december 2001 - 11:29 #1
Du skal have delt internetforbindelsen.
Prøv evt. med analog Proxy fra www.analogx.com - der er en let forståelig readme:-)

/J
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 11:33 #2
delingen skal foregå på dine forældres PC
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
17. december 2001 - 11:45 #3
På dine forældres computer skal du dele internet forbindelsen, og det kan man med win 98 SE og win2000 og Xp. Højre klik på netkortet og vælg så del internet forbindelsen. Den anden computer skal hente automatisk ip adresse, så er begge på internettet. Hvis dine forældre ikke har de ovennævnte styresystemer, så skal du installere et router program, som sygate eller wingate.
Avatar billede tastetoner Nybegynder
17. december 2001 - 13:05 #4
ok. Skal vi have fast ip adr. det er den nemlig sat til i øjeblikket min forældres har 1.0 til sidst og jeg har så 2.0 til sidst. Skal de ikke bare sættes til at hente en automatisk??
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 13:07 #5
prøv at skrive ipconfig /all så får du oplysninger om jeres netværk.

Det skal gøres i en kommandoprompt!
Avatar billede jones_net Nybegynder
17. december 2001 - 13:41 #6
Giv dem faste IP adresser så som 10.0.0.1 og opefter, for at være sikker på, at du ikke får konflikter.
Jeg er ikke lige helt sikker, men jeg ville nok holde mig fra adresser, der slutter på .0 da den kan være reserveret til netværket...

/J
Avatar billede tastetoner Nybegynder
17. december 2001 - 16:41 #7
Skal begge comp. stå på \"klientprogram til microsoft-netværk\"??
Avatar billede jones_net Nybegynder
18. december 2001 - 08:37 #8
Kan helt ærligt ikke huske om de SKAL stå på \"klientprogram til microsoft-netværk\", men der sker ikke noget hvis du har dem installeret, selvom du ikke bruger dem - altså ville jeg installere det:-)

/J
Avatar billede tastetoner Nybegynder
18. december 2001 - 09:01 #9
Nå men det virkede ikke. DA jeg sagde del forbindelse på min forældres comp. skulle jeg vælge forbindelse, der valgte jeg vores kabel modem, så lavede den en diskettet, som jeg skulle putte i min comp. det gjorde jeg så, men det virkede ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 10:04 #10
prøv at installer enten den protokol der hedder netbeui eller NWLink IPX/SPX i netværket på begge maskiner, det virker hos mig.

hvad hedder jeres styresystemer
Avatar billede lynet Nybegynder
19. december 2001 - 14:43 #11
Jeg bruger programmet Sygate Home Manager.
Det skal installeres på dine forældres pc.
Derefter skal der på de 2 klient maskiner skrives din forældres computers IP adresse.
Det virker perfekt!!!!
Avatar billede lynet Nybegynder
19. december 2001 - 14:44 #12
skal lige nævnes at også i DNS skal dine forældres ip adresse stå!!!