Avatar billede jing Nybegynder
17. december 2001 - 10:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sætte maxnummer på checkbox?

jeg har en db (acces) hvor jeg hiver en masse titler ud, her kan man også sætte kryds i en \'checkbox\' ud for hver enkelt. da jo listen bliver autogeneret, mangler jeg en funktion der checkker at man har sat \'hak\' ved 10 checkboxe - og KUN 10 (ud af ca 150).

et andet problem er måden jeg gemmer dem på... pt bliver de smidt i den samme col. som komma separerede tal. det ville være skønt at få disse tal i hver sin col. (så jeg nemmere kan tælle dem sammen)

nogle ideer til disse 2 punkter?

mvh
Jing
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
17. december 2001 - 10:47 #1
Lav en for-løkke der tæller antallet af checkboxe, der har .checked = true.
Avatar billede jing Nybegynder
17. december 2001 - 10:51 #2
yo

har fx et mere færdigt eksempel :-)
Avatar billede juggalo Nybegynder
17. december 2001 - 11:46 #3
1) Tæl de \"checkede\" felter op via javascript, og giv besked hvis antallet er forskelligt fra 10

2) Navngiv felterne forskelligt, så skulle det være en smal sag at smide dem ned i databasen (du kan også lave en løkke som gemmer)
Avatar billede jing Nybegynder
17. december 2001 - 12:15 #4
1) har du en ide til en sådan javascript?

2) felterne har forskellige ID\'s - så DEN er klaret, men de skal ned i feskellige felter i db\'en . Hvilket jeg ikke kan. checkbox har jo det samme navn hver gang (er en loop)
Avatar billede larsen Nybegynder
17. december 2001 - 15:44 #5
Avatar billede jing Nybegynder
17. december 2001 - 15:45 #6
sorry drenge jeg fandt selv en asp løsning...lukker spg

tak for interessen
Avatar billede jing Nybegynder
17. december 2001 - 15:46 #7
*luk*