Avatar billede kenn000 Nybegynder
17. december 2001 - 09:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Winnt\\system32\\config\\systemced

Da jeg ville starte min pc igår fik jeg en meddelelse om at systemet ikke kunne finde filen: Winnt\\system32\\config\\systemced
Jeg prøvede at lave en repair med win2k cd\'en, men den kunne lige pludselig ikke finde noget styresystem???
Det underlige er at den kørte fint lige et par timer før og jeg har ikke ændret eller slettet noget som helst, fra den gang.
Nogen der har et forslag til hvad der kan være galt??
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 09:58 #1
gå i Start/kør og skriv SFC /scannow, sæt din win2k i drevet og tryk på Enter.
Der går 10 minutter hvor dine systemfiler checkes og udskiftes, prøv det
Avatar billede kenn000 Nybegynder
17. december 2001 - 10:02 #2
Problemet er at win2k ikke når at starte op, der kommer lige den første hvide \"bar\" og så kommer meddelelsen systemced kan ikke findes og så kan jeg ikke komme videre
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 10:03 #3
Prøv at gøre det fra konsol mode
Avatar billede kenn000 Nybegynder
17. december 2001 - 10:04 #4
Kan jeg gøre det når jeg booter med win cd\'en??
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 10:06 #5
sæt win2k i og boot fra CD, første gang den skriver rep. i konsolmode prøver du kommandoen der fra!

Ellers skal du prøve med en anden form for repair, sig neg til rep. i konsolmode og fortsæt, næste gang finder den ud af at du har en installation og spørger om den skal lave en ny installation eller reparere den bestående, det siger du ja til ved at trykke på \"R\" og lader den fortsætte.

Alle dine indstillinger, skrivebordet m.m. forbliver intakte.
Avatar billede kenn000 Nybegynder
17. december 2001 - 10:09 #6
ok prøver at kigge på det når jeg for fri, jeg vender lige tilbage med svar, indtil videre tak for hjælpen
Avatar billede kenn000 Nybegynder
18. december 2001 - 09:22 #7
Hmm jeg prøvede at boote med win cd\'en og ville til at rep. men jeg kunne ikke bruge kommandoen scannow, er der en anden måde at få kørt scannow på?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 10:18 #8
så er det bedre at du laver en repair som jeg skrev om, den gør faktisk det samme og du vil stadig få din gamle indstilling i behold.    Altså:
Bott fra Cd, spring første tilbud om reperation over, og sig ja til det næste ved at trykke på R, resten af vejen foregår som under en installation, besvare spørgsmål, vælge indstillinger osv.
Når den er færdig starter den som før problemerne opstod.
Avatar billede kenn000 Nybegynder
18. december 2001 - 10:22 #9
Problemet er at når jeg vælge at springe over 1. tilbud og vil rep. anden gang, så melder systemet at den ikke kan finde noget opreativ system, selvom den fint kan finde det ved 1. rep
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 10:34 #10
har du Loadet Default Setup i din bios, ellers er mit gæt at din partition er smadret.

Det var jeg ude for forrige søndags, midt i en repair fik jeg den besked at jeg ikke kunne bruge C: drevet da partitionen var ødelagt, så jeg måtte i gang med en formatering og en helt ny installation.

Og så har den ellers kørt fejlfrit siden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. januar 2003 - 10:26 #11
takker for pointene..
Avatar billede jesperp Nybegynder
17. marts 2003 - 00:53 #12
Har samme problem som kenn000, problemet er noget med reg'en som er gået ged i, men det med recovery ikke kan finde winnt dir har ikke noget med partitionen at gøre...  for partitionen virker hvis man vælger en console repair... Men vi mangler vel stadigvæk en rigtig løsning på problemet!