Avatar billede claus_larsen Nybegynder
17. december 2001 - 09:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formateringsrod

Jeg får følgende informationer fivet af et spil skrevet som det står nedenfor :

The Province of Tainted Sun (19:3) as of July 2nd, YR6.
Race Human  Ruler Sir Xizor the Rogue
Land
Peasants
Employment
Utilization
Money
Food
Runes
Trade Balance 825 Acres
84,566gc
80,862 bushels
10,731 runes
-991,539gc  Soldiers
Swordsmen
Archers
Knights
Thieves
Wizards
War Horses
1337 (58%)
106 (100%)

Nu skulle jeg gerne have fevet alle oplysninger ud af dette rod, så de står som variabler!!!

De oplysninger der skal bruges er :

Tainted Sun
July 2nd, YR 6
Human
Sir Xizor The Rogue
84566
80862
10731
-991539

De skal stå som angivet her, og ikke på andre måder!

Hvis der er noget der kan få puttet ind i mit lille hovede hvordan det skal gøre, 200 point!

Hvis nogen afleverer en perfekt løsning til mig : 800 point!

Jeg har rimelig hårdt brug for det her!
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
17. december 2001 - 09:35 #1
Kommer dette fra en txtfil?
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
17. december 2001 - 09:59 #2
Nej, fra en form
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
17. december 2001 - 10:24 #3
Overvejet at lave formen om så?
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
17. december 2001 - 11:07 #4
Lave den om???

Ideen er at der ikke skal være 19 felter, da man gerne skulle indtaste dem en gang om ugen!

Derfor copy paster man fra spillet, og bruger ca. 10 sekunder på det, istedet for 3-4 minutter!
Avatar billede schumacher Nybegynder
19. december 2001 - 17:57 #5
Jeg tror du får svært ved at skrive noget kode der vil parse ovenstående.

- Der er intet der entydigt knytter en værdi sammen med en identifier. Det er bare en lang række tal eller bokstaver.
- Du kan ikke basere din sortering på rækkefølgen af værdierne da de er copy/pastet og der kan have \"sneget\" sig andre vædier med.

Du kunne vælge at basere en løsning på rækkefølgen samt et par regulære udtryk.
Bagefter bør du præsentere dine resultater for brugeren og give ham/hende mulighed for at rette evt. fejl.

Good Luck.
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
04. marts 2002 - 08:01 #6
ok