Avatar billede misate Nybegynder
16. december 2001 - 22:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder spørgsmål!

hej alle!

jeg er lige gået igang med lidt php og Mysql.

Det jeg gerne vil er at oprette en tabel, og til det har jeg fundet den her php kode

<?php
$connection = mysql_connect(\"SERVER\",
                            \"BRUGERNAVN\",
                            \"PASSWORD\");
mysql_select_db(\"DATABASE\", $connection);
?>

jeg lavede en php side (connect.php) gik ind på den og så kommer den med det her:

Warning: Unknown MySQL Server Host \'C\' (22) in C:\\Inetpub\\wwwroot\\php\\connect.php on line 4

Warning: MySQL Connection Failed: Unknown MySQL Server Host \'C\' (22) in C:\\Inetpub\\wwwroot\\php\\connect.php on line 4

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:\\Inetpub\\wwwroot\\php\\connect.php on line 5

hvad skriver jeg der det står database og server. jeg har prøvet med det der virker logisk, men det var nu ikke så logisk aligevel.

håber jeg her gjort mig forståelig

på forhånd tak
M

Avatar billede dcoder Nybegynder
16. december 2001 - 22:51 #1
$connection = mysql_connect(\"localhost\", \"root\", \"\");

Prøv det, hvis du ikke allerede har gjort det, det ser ud som om \"SERVER\" er forkert
Avatar billede misate Nybegynder
16. december 2001 - 22:56 #2
hvad mener du med at \"server\" er forkert? skal jeg fjerne det eller skal jeg skrive noget der?
Avatar billede dcoder Nybegynder
16. december 2001 - 23:00 #3
Hvis du bare har skrevet SERVER som i den kode du skrev, så er det der fejlen ligger... Prøv at brug den linie jeg skrev før istedet
Avatar billede misate Nybegynder
16. december 2001 - 23:03 #4
ok, det gjorde jeg.
altså min kode ser således ud
<?php
$connection = mysql_connect(\"localhost\", \"root\",
                            \"MISATE\",
                            \"MICHEL\");
mysql_select_db(\"DATABASE\", &connection);
?>

nu kommer denne fejl?

Parse error: parse error, expecting `T_VARIABLE\' or `\'$\'\' in C:\\Inetpub\\wwwroot\\php\\connect.php on line 5
Avatar billede misate Nybegynder
16. december 2001 - 23:05 #5
ups, ændrede lige det \"og\" tegn

$connection = mysql_connect(\"localhost\", \"root\",
                            \"MISATE\",
                            \"MICHEL\");
mysql_select_db(\"DATABASE\", $connection);
?>

men så igen kommer den med en fejl

Warning: Wrong parameter count for mysql_connect() in C:\\Inetpub\\wwwroot\\php\\connect.php on line 4

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:\\Inetpub\\wwwroot\\php\\connect.php on line 5

Avatar billede dcoder Nybegynder
16. december 2001 - 23:07 #6
<?php
$connection = mysql_connect(\"localhost\", \"root\", \"\",);
mysql_select_db(\"DATABASE\", &connection);
?>

Bare sådan, ikke noget andet :)

Når det er på din egen computer du laver det, så skal du bare skrive \'localhost\' der hvor du oprindeligt skrev SERVER, \'root\' som brugernavn og ingen ting som password...
Avatar billede misate Nybegynder
16. december 2001 - 23:10 #7
ok...ja det virkede!! der skal ikke komme et eller andet output vel??

Der står \"database\" der skal jeg bare skrive navnet på den database jeg har oprettet, eller??
Avatar billede dcoder Nybegynder
16. december 2001 - 23:12 #8
Hvis ikke der komme nogen fejl melding, så er det OK, der kommer ikke noget output, der bliver kun åbnet forbindelse til databasen
Avatar billede misate Nybegynder
16. december 2001 - 23:14 #9
ok! men til hvilken database?? dumt spørgsmål måske, men jeg har ikke angivet navnet på den database den skal optrette forbindelse til nogen steder.
Men jeg går ud fra at det skal stå der der står \"DATABASE\" ??? eller, skal der angives den fulde sti til databasen eller hvordan??
Avatar billede dcoder Nybegynder
16. december 2001 - 23:16 #10
Nej, navnet på databasen er det eneste der skal stå :)

mysql_select_db(\"databasens_navn\", $connection);

Sådan :) Du skal så selvfølgelig have oprettet databasen før du kan bruge det til noget :)
Avatar billede misate Nybegynder
16. december 2001 - 23:17 #11
yes nu vrker det hele! :)

lav gerne et svar så jeg kan give dig dine velfortjænte points :)

Avatar billede dcoder Nybegynder
16. december 2001 - 23:18 #12
Det får du så her :)
Avatar billede misate Nybegynder
16. december 2001 - 23:20 #13
mange tak!
Avatar billede dcoder Nybegynder
16. december 2001 - 23:20 #14
Selv takker :)