Avatar billede orkanen Nybegynder
16. december 2001 - 22:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Geforce 2 400mx problemer stadigvæk!!

Hejsa
Jeg har lige umiddelbart installeret Windows XP på min Pc. Derved er der opstået problemer med mit NVIDIA Geforece 2 400 mx 64 mb. grafikkort.

Når jeg er i Windows xp kan computeren uden info pludselig finde på at resette, hvorefter der køres scandisk. Windows XP starter op med at fortælle at det sandsynligvis er NVIDIA-kortet+ driver der er årsag til problemerne.

Jeg har hentet de nyeste drivere fra NVIDIA-hjemmesiden. Jeg har prøvet med både 21.83 WQTL, den nye 23.11 og den Windows XP selv anbefaler. Problemet er der stadig. Særmen går i sort, restetter og fortæller gang på gang om fejlen vedr. grafikkortet.

Problemet er endnu større hvis jeg prøve at starte krævende direct 3d- spil. Her \"låser\" skærmbilledet blot.

vejledning ønskes. Hvad gør jeg?

  Kommentar fra hamstro
15/12 2001 11:33:23    Hvis du har et motherboard med VIA-chipsæt bør du hente de nyeste 4-in-1 drivere på www.via.com.tw. De har efter sigende løst dette problem for mange XP-brugere. Ellers er mit bud at prøve og skifte mellem forskellige Detonator drivere indtil du finder en som virker.

  Kommentar fra hamstro
15/12 2001 11:34:26    Dårlig link, undskyld. Skulle være www.via.com.tw .

  Kommentar fra orkanen
15/12 2001 13:43:20    Ok - det prøver jeg lige - For så vidt jeg ved har mit motherboard VIA- chipsæt - Ihvertfald hvad angår det indbyggede lydkort.

Orkanen

  Accepteret svar fra beniboys1
Point : 30
15/12 2001 13:59:38    Jeg har lige haft det problem med mine spil i win98 Hvis du har et andet grafik kort, så put det i og genstart din pc, hvis det virker, så prøv dit grafik kort igen, hvis det stadig ikke virker er der vel kun en ting og det er dine Driver til Geforce 2.

Hvis det andet grafik kort heller ikke virker ja så må det være din win xp der er problemet.

  Kommentar fra beniboys1
15/12 2001 14:05:39    Husk at slukke din pc når du skifter kort :-)

  Kommentar fra orkanen
16/12 2001 20:34:15    Nu har jeg prøvet at hente de nye 4 in 1 drivere hos VIA producenten. Mit system virker noget mere stabilt, men når jeg forsøger at spille forskellige spil og er igang, \"klikker\" skærmen ud i Windows. Andre gange genstarter systemet uden varsel og denne besked kommer hvis jeg \"vælger detaljer om fejlen\":

Følgende koder blev ikke lukket: SYSTEMINFO, DRIVERS, DRIVER, VERSION. Der opstod en fejl under behandling af ressourcen \'file:///C:/Documents and Settings/Anders/Lokale indstillinger/Temp/WER1.tmp.dir00/sysdata.xml\'.

Tilsyneladende er der stadig noget i vejen med min driver

Eller:

Jeg tænker på om jeg uden bekymring kan slette sådan en XML-fil. Stien til denne fil er en skjult fil, men har jo forbindelse med noget Temporary osv?
Eller bør man ikke pille ved denne fil??

Avatar billede maxium Novice
16. december 2001 - 22:26 #1
jeg køre også med xp men mit geforde 2 mx 400 virker fint sp prøv at formater din com... så skulle det problem være løst
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2001 - 22:48 #2
brug standarddriverne - det er de bedste!
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2001 - 22:49 #3
ups! maxium> sorry - læste ikke ordentligt, vi har laver samme svar
Avatar billede beniboys1 Nybegynder
17. december 2001 - 00:24 #4
Som jeg kan regne ud har du ikke prøvet min løsning, hvorfor?

Jeg købte et Gladiac 511 som svare til dit, og så var mit problem løst, er dit kort nyt, virkede det før med win98 eller hvad du nu brugte?
Avatar billede beniboys1 Nybegynder
17. december 2001 - 00:29 #5
Mange gange har win brug for at finde et nyt kort og det sker kun hvis du fjerner dine driver eller kort, og starter om igen.
Avatar billede 24u Juniormester
17. december 2001 - 00:41 #6
http://www.tweak.dk/nvidia-wxp.php

har du prøvet en af disse (ikke 64 bit)
Avatar billede orkanen Nybegynder
17. december 2001 - 10:14 #7
\"Beninoys1\" når du siger at jeg skal fjerne mine driver og kort siger du så at jeg skal slette dem fra enhedshåndteringen eller mener du at prøve at tage kortet ud af PCI-slotten?
Fra enhedshåndtering har jeg prøvet at fjerne alt og lafe Windows selv finde kortet.

jeg har desværre ikke et andet kort at sætte istedet. Mit Geforce 400 mx 64 mb er helt nyt så det skulle da virke.
Før XP kørte jeg Windows ME, og her fik jeg indimellem besked på at der manglede en fil kaldet \"Renderer3D.dll\".

Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2001 - 10:59 #8
fra enhedshåndtering kører du en \"Annuler Opdatering\" - dette får windows til at erstatte den med den foregående driver - eller den som du nu vælger. Husk bare EEN vigtig ting: driveren SKAL være diditalt signeret ellers garanterer MS ikke for kvaliteten af driveren!
Avatar billede beniboys1 Nybegynder
17. december 2001 - 13:26 #9
Hvis dit kort er helt nyt kan der være en lille fejl i det, jeg ville gå ned med det der hvor du købte det og få dem til at tjekke det, eller give dig et nyt som du kan prøve, jeg tror ikke det er din driver der er noget galt med, jeg tror mere på det er winxp der er problemet, men der kan jeg ikke hjælpe andet end at prøve at installere det om igen sorry .
Avatar billede orkanen Nybegynder
17. december 2001 - 15:28 #10
Ok nu har jeg valgt en signeret driver og det er også den der ser ud til at virke bedst.
Men de krævende spil som jeg burde kunne spille kan jeg altså stadig ikke spille.

BIOS opsætningen, har den intet med dette at gøre, dvs skal der \"enables\" et eller andet eller?

Hvis jeg så må blive nødt til at vælge at formattere hele harddisken og prøve på ny, hvordan er det lettest med WINXP?
Startdiskette?

Avatar billede 24u Juniormester
17. december 2001 - 20:13 #11
Boot fra cdrom\'en, og format derfra, når menu\'en kommer frem. Det er lettest.
Avatar billede beniboys1 Nybegynder
18. december 2001 - 20:15 #12
Hvordan går det Orkanen ?
Avatar billede orkanen Nybegynder
19. december 2001 - 15:15 #13
Hej igen
Nu har jeg lige prøvet at geninstallere hele Win XP fra bunden og problemet er der stadig. Tilsyneladende er problemet størst hvis jeg anvender \"højest- 32bit farver\". Bliver jeg nød til at købe et nyt grafikkort eller kan det være min skærm der ikke kan trække det?
Avatar billede beniboys1 Nybegynder
19. december 2001 - 15:48 #14
Gå dog ned der hvor du købte det, de kan tjekke det og fortælle hvad der er galt.
Avatar billede beniboys1 Nybegynder
21. december 2001 - 00:17 #15
Tak for point håber du har løst dit problem, men ellers må du have en god jul.