Avatar billede samba Nybegynder
16. december 2001 - 21:56 Der er 17 kommentarer

Fra slave til master

Hej
Først,så har jeg en hardisk på 10 gb som er c:drev
hvor win2000 er installeret (som er det eneste)
+ at jeg har en hardisk på 40 gb som er delt i 2
den skal laves om til C:drev,da jeg har solgt den lille hardisk
kan det lade sig gøre uden at slette noget på 40gb-drevet

hurtig svar og vejledning giver extra point TAK
Avatar billede samba Nybegynder
16. december 2001 - 21:58 #1
Hovsa
det skal lige siges at win2000 skal installeres
på 40-gb drevet
Avatar billede onki Nybegynder
16. december 2001 - 22:00 #2
Du kan frit skifta mellem slave og marster.
Avatar billede safri2 Nybegynder
16. december 2001 - 22:00 #3
du sætter bare juperne bag på den til at være master og den vil automatisk blive til c: - det vil den også hvis du tar den anden hd(den på 10 giga) væk.
Avatar billede safri2 Nybegynder
16. december 2001 - 22:01 #4
juperne
Avatar billede safri2 Nybegynder
16. december 2001 - 22:01 #5
= jumperne
Avatar billede onki Nybegynder
16. december 2001 - 22:02 #6
Hvis du vil installere win2000 på den store hd, og vil bruge ntfs, kommer du til at miste data.

Hvis du vil køre med fat32, så ved jeg ikke rigtigt.
Avatar billede safri2 Nybegynder
16. december 2001 - 22:03 #7
ah...
Avatar billede tolleboy Nybegynder
16. december 2001 - 22:04 #8
Det d skal er at kopiere alt fra den 10 gb over på din 40 gb (den del af den der skal være c-drev).

Det er så ikke sikkert at den vil starte op fra 40 gb\'en når det hele er kopieret fra 10 gb\'en. Derfor kan det være nødvendigt at installere Win 2000 igen. Men indstillingerne bliver ikke ændret af den grund... Håber det var svar nok på spørgsmålet :-)
Avatar billede egadm Nybegynder
16. december 2001 - 22:04 #9
det beste vil være at gøre som safri2 siger først

Men du kan faktist bare tage den lille disk ud og så bare installere win 2000 på den store det kan windows sagtes finde ud af
Avatar billede tolleboy Nybegynder
16. december 2001 - 22:05 #10
Men som skrevet skal 40 gb\'en sættes som Primary master på jumper, og altefter indstillingerne i bios\'en skal du måske også ændre noget der (det er mest på ældre maskiner)!!!!!!!!
Avatar billede onki Nybegynder
16. december 2001 - 22:06 #11
tolleboy>>

Hvis samba begynder at installere win2000 igen mister han data.
Avatar billede egadm Nybegynder
16. december 2001 - 22:07 #12
windows kan ikke boote hvis du bare kopiere inholdet af disken du er nødt til at geninstallere

med mindre du ghoster din hardisk men det vil indebære at du vil slette alt på den første partition på din store disk
Avatar billede egadm Nybegynder
16. december 2001 - 22:08 #13
han misker ikke nogen data men han bliver nødt til at installere sinde programmer igen
Avatar billede egadm Nybegynder
16. december 2001 - 22:09 #14
hvis du vil bruge ntfs så brug convert funktionen i installations programet.
Avatar billede onki Nybegynder
16. december 2001 - 22:12 #15
Windows kan godt boote.
Du skal bare kopiere disse fire filer over på en diskette.

Boot.ini
Ntbootdd.sys
Ntdetect.com
NTLDR
Avatar billede onki Nybegynder
16. december 2001 - 22:12 #16
OG jo man mister data hvis man geninstallere win2000
Avatar billede onki Nybegynder
16. december 2001 - 22:21 #17
På min diskette har jeg:

arcldr.exe
arcsetup.exe
AUTOEXEC.BAT
BOOT.INI
Bootfont.bin
CONFIG.SYS
IO.SYS
MSDOS.SYS
NTDETECT.COM
ntldr