Avatar billede bubby Nybegynder
05. juni 1999 - 19:08 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Winroute... forklar lige det hele

Jo man... du ville forklare mig nøjagtigt hvordan man sætter winroute op, jeg ringer op til tele dk favorit og vi er mellem 2 og 20 computere der skal på nettet samtidig
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. juni 1999 - 19:12 #1
ok. her kommer svaret:
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. juni 1999 - 19:22 #2

------SERVER-------

Først skal du tage den computer som har modemet. Der går du ind i TCP/IP indstillinger for netkortet og vælger IP-address: 192.168.1.1 og sætter subnet mask til 255.255.255.0

Så går du ind i DNS og vælger Enable DNS, skriver host: "computerens navn" og  skriver adressen på din ISP's name server i DNS server search order. så klikker du OK og genstarter

------------KLIENTER------------

Der går du ind i TCP/IP indstillinger for netkortet og vælger IP-address: 192.168.1.2
(og opefter) og sætter subnet mask til 255.255.255.0

Så går du ind i DNS og vælger Enable DNS, skriver host: "computerens navn" og  skriver adressen på din ISP's name server i DNS server search order.

Gå ind under Gateway og skriver 192.168.1.1

Så klikker du OK og genstarter

---------------OPSÆTNING AF PROGRAMMET----------

Installer winroute, start Winroute Administration, bruger: admin, server:localhost, tryk log on

Så tager du Settings -> Interface Table og vælger modemet og konfigurerer det. (Enable NAT skal være checked) Der kan du også vælge om den skal ringe op når en bruger beder om det via Administration eller bare når men starter en browser.

Hvis du vælger det første kan alle logge ind på serveren og vælge Action -> Dial -> Line0

Det skulle være det hele, hvis der er mere, så skriv!

Avatar billede bubby Nybegynder
05. juni 1999 - 19:58 #3
øøhm hvad er isp?? Er det udbyderen?
Avatar billede a1a1 Novice
05. juni 1999 - 21:00 #4
det plejer det at være

;)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. juni 1999 - 21:30 #5
find hans name-server på det papir du har fået af ham eller på hans hjemmeside
Avatar billede softice Nybegynder
06. juni 1999 - 14:38 #6
Isp - Internet Service Provder

Hvis det er Get2net er deres nameserver (DNS) ns.get2net.dk og ip'et er 195.82.185.101...

Just a addy :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. juni 1999 - 00:28 #7
virker det buddy?
Avatar billede bubby Nybegynder
07. juni 1999 - 00:35 #8
ved det ikke helt endnu, har slet ikke haft tid til at prøve :o(
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. juni 1999 - 01:01 #9
ok
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 1999 - 21:58 #10
En lille Comment til dette spørgsmål..

Hvad med WinProxy, det er nok det bedste program som man kan få til deling af InterNettet.

Installer det på den maskiner som skal være server, den med modemet, og opret en IP, på brugermaskinerne indsætter du HOST IP i DNS server opsætningen under Netværk indstillinger, men det fortæller programmet alt om.

Programmet kan hentes på http://www.winproxy.com

En lille ekstra detalje, der er caching i programmet også, altså gemmer den x mb i et cache bibliotek som man selv definere, så skal alle brugerne ikke ud og hente de samme data igen og igen, spare tid og penge.
Avatar billede bubby Nybegynder
07. juni 1999 - 22:19 #11
Tja... de andre kan bare ikke spille over nettet
Avatar billede gozar Nybegynder
07. juni 1999 - 22:59 #12
Hvis du skal spille over nettet skal du sansynlig vis sætte mapped ports op.

En mapped port er en port der kun har adgang til 1 bestemt sted på nettet..

Derfor er der ozzå et program der hedder kali.. Det bruger bare socket5 så hvis winroute ikke understytter socket5 skal der en socket5 server til ozzå.. Men det virker med garenti
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juni 1999 - 13:45 #13
bubby>> det er nok fordi spillene kræver hver sin IP
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 1999 - 13:48 #14
Winproxy understøtter sock4 og sock5 plus dem du selv vil definere, såsom ICQ UDP port f.eks.
Der er FTP, Post, telnet, http, realaudio port, AOL port osv.

Meget tilgængeligt, og nemt at sætte op.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juni 1999 - 13:56 #15
timmi>> det kan godt være men nu gik spørgsmålet op hvordan man satte winROUTE op!

kig i det andet spm (flere PC'er på nettet) hvis du vil vide mere
Avatar billede bubby Nybegynder
08. juni 1999 - 22:08 #16
cyber>>>har du ikke en mobil jeg kan ringe på når vi tager til party på lørdag, hvis nu det ikke virker???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juni 1999 - 22:17 #17
jo da.... 22422444
Avatar billede bubby Nybegynder
08. juni 1999 - 22:18 #18
er det sonofon?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juni 1999 - 22:35 #19
ja man hvad ellers? det kan du også se på nummeret...
så du kan bare ringe med sponsorfonen *GG*
Avatar billede bubby Nybegynder
09. juni 1999 - 10:52 #20
Nemlig*lol*
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juni 1999 - 00:33 #21
et tip: ring efter et ny skema og tilmeld din mor og far, så kan du ringe 3 gange så længe

hmmm jeg havde nu ellers hørt at man skulle være 12 år for at have S.fonen ?!?!?!?!?!?!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juni 1999 - 00:34 #22
kan du ikke lige acceptere mit svar så det ikke står åbent
Avatar billede bubby Nybegynder
10. juni 1999 - 13:56 #23
Jeg har gjort det sådan, og jeg er næsten 16, skal man ha installeret winroute på alle maskiner???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juni 1999 - 20:48 #24
bubby>> nej det skal kun installeres på serveren, men du kan kopiere WRADMIN.EXE ud på de andre maskiner hvis du vil  bruge en af dem til at styre serveren
Avatar billede bubby Nybegynder
10. juni 1999 - 20:55 #25
Cyber>>>lortet virker sq*sss* har du ikke en crack fil til den???
Avatar billede kahlier Nybegynder
18. juni 1999 - 09:24 #26
Du kan jo også gå ind og læse manualen selv, den kan du finde på

http://www.tinysoftware.com/download.html