Avatar billede _krycek_ Nybegynder
16. december 2001 - 17:54 Der er 9 kommentarer

Firewall

Jeg bor på et kollegie, hvor der er en firewall. Jeg vil meget gerne sætte en ftp server op. Er det muligt?
Det lader ikke til at det virker med port 21. Er der nogen måde man kan finde ud hvilken port der er åben?
Avatar billede gaijinguy Nybegynder
16. december 2001 - 17:57 #1
du kan prøve at få en portscanner... men er det ikke nemmere at kontakte administratoren for jeres netværk ? Han er sikkert et alm. menneske og bider helt sikkert ikke hovedet af dig for at spørge... :o)
Avatar billede sajbar Nybegynder
16. december 2001 - 18:05 #2
passer ikke..administratore er onde og spiser små børn til morgenmad ;)
Avatar billede sluppi Nybegynder
16. december 2001 - 18:06 #3
du behøves jo ikke at have den på port 21...
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
16. december 2001 - 18:06 #4
hvor kan jeg få fat i sådan en port scanner?
Avatar billede tolleboy Nybegynder
16. december 2001 - 18:09 #5
det er ikke sikkert port-scan accepteres. Mange steder bliver man smidt af netværk pga. port scan!!!!

Men som gaijinguy skriver, ville jeg nok også høre om hvilken porte der var åbne!!!
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
16. december 2001 - 18:12 #6
Jeg vil bare ha\' en port scanner.
Avatar billede sluppi Nybegynder
16. december 2001 - 18:16 #7
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. december 2001 - 19:19 #8
Vil du have det sådan at folk ude fra kan komme i kontakt med dig eller?

Hvis det er på den måde, skal der sættes en regel op i den firewall som gør, at alt der kommer ind på port 21 (eller en anden port), automatisk bliver sendt videre til din computer.

Hvis du ikke har mulighed for at \"rette\" i den firewall vil det ikke lykkes dig! Det er en del af en firewall - at folk ude fra ikke kan komme i kontakt til brugerne indenfor.
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. december 2001 - 15:48 #9
Hvad vil du ha?