Avatar billede jailbird Nybegynder
16. december 2001 - 00:05 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

sang på side

Hej eksperter,

jeg er næsten færdig med en hjemmeside for et \"skole band\".

Mit problem er, at jeg skal have lagt en sang ud (smagsprøve) på siden, så folk kan høre deres ungdommelige kvaliteter.

Når jeg kopier nummeret fra CD-rom drevet og over i en mappe (ganske som man gør når man kopier en alm. fil), ja så kan den ikke spille nummeret når cd\'en er taget ud?

Hvad skyldes det, og hvorfor tager den ikke selve lyd-filen med? Hvordan løser jeg problemet? Skal man have et program og findes det som free-ware på nettet?
Avatar billede prodic Mester
16. december 2001 - 00:08 #1
Du skal have filen lavet om fra cda-formatet til Wav(hvilket fylder MEGET).

Det kan du f.eks gøre med CDex - ret nemt.

Du kan også lave den om til Mp3, som fylder noget mindre.(i samme program)
Avatar billede fcuk Nybegynder
16. december 2001 - 00:10 #2
du skal grabbe lyden som .Wav med et prg evt med
AdioCatalyst
http://www.xingtech.com/mp3/audiocatalyst/index.html?src=xingtech-home
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
16. december 2001 - 00:16 #3
Du skal bruge Sound Forge http://download.cnet.com/downloads/0-1896426-100-8145510.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.8145510

Så åbne dem fra cdén .. Derefter gemme dem som .asf..
Avatar billede jailbird Nybegynder
16. december 2001 - 00:31 #4
Nu er mit problem bare, at jeg kun har et 56 K modem og almindelig internet-forbindelse. Findes der ikke et lille program (hurtigt at downloade) som bare laver filerne om til wave filer (eller hvad det nu hedder)?
Avatar billede jailbird Nybegynder
16. december 2001 - 00:43 #5
Tak alle tre. I har alle gjort jer fortjent til point. Da mit valg blev CDex (hurtigts at downloade) vil prodic få lidt ekstra point.

Tak for hjælpen

MVH

Jailbird ;o)
Avatar billede prodic Mester
16. december 2001 - 00:44 #6
http://www.cdex.n3.net/

Cdex fylder ikke alverden.
Avatar billede jailbird Nybegynder
16. december 2001 - 00:45 #7
fcuk >> du havde jo ikke valgt at angive dit svar som et svar men som kommentar, som du må nøjes med en tak.

TAK
Avatar billede prodic Mester
16. december 2001 - 00:51 #8
Jailbird->Tak for pointene - håber det virker som det skal.