Avatar billede tekno-hedningen Nybegynder
15. december 2001 - 22:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

mIRC - DCC send virker ikke

nu har jeg lig været ude og investere i en router ( Netgear RP 114) der kører fint...
bortset fra når jeg skal sende filer på MIRC. så får jeg en error ( [10053] Software caused connection abort ) og bliver dissconectet. Jeg har \"forwardet\" de porte jeg har defineret i dcc options (of self. også de porte mIRC bruger til at connecte + ident). Og nu har jeg brugt flere timer på at lede efter svar, på forskellige mIRC hjemmesider. Alle er enige om at der er et problem med netgear + dcc send...men ingen giver løsninger...

nogen her der måske kunne have en løsning?
Avatar billede snebold Nybegynder
16. december 2001 - 13:46 #1
Hmm.. Kan være en af dine porte ikke er åbne.. eller så er du bag en firewall!
Avatar billede portris Nybegynder
16. december 2001 - 13:54 #2
i mIRC tryk [ALT+O] og gå ned i menu punktet DCC kik under options og se hvilken \"range\" af ports du bruger.. ændre dem til noget du ved er \"åbent\" på din router.. fx. 1024-5000  kan ændres til 8000-9999...
Avatar billede tekno-hedningen Nybegynder
16. december 2001 - 15:13 #3
har åbnet de porte der bruges...
Avatar billede tekno-hedningen Nybegynder
16. december 2001 - 15:14 #4
..og har også prøvet at ændre dem til noget der ellers er åbnet (og som virker)
Avatar billede tekno-hedningen Nybegynder
17. december 2001 - 16:09 #5
slet ingen der kunne have en ide til hvad der kunne være galt?
Avatar billede portris Nybegynder
18. december 2001 - 08:41 #6
Din router, prøv at sperke lidt til den ;)
Avatar billede portris Nybegynder
18. december 2001 - 08:41 #7
sparke.. even..
Avatar billede neess Nybegynder
08. januar 2002 - 16:42 #8
har du ændret i nat tabelen så den forwarder irc portene til din pc?
Avatar billede tekno-hedningen Nybegynder
08. januar 2002 - 17:14 #9
yup
Avatar billede eaz Nybegynder
27. februar 2002 - 22:48 #10
Alt det med at rette i routeren er selvfølgelig vigtigt, men tro mig det er lige så vigtigt at geninstallere mIRC, det plejer at klare problemet (jeg geninstallerede mIRC i sidste uge).
Hent den nyeste version af mIRC på: http://mirc.bigchief.dk/mirc601.exe
og installer den. Installer den evt ikke oven i din gamle, men installer den til en anden mappe og så flyt manuelt de scripts du måtte have fra den gamle over.
Avatar billede awesome Nybegynder
07. marts 2002 - 15:50 #11
Hvad for en internet udbyder har du?
Avatar billede tekno-hedningen Nybegynder
30. april 2002 - 16:33 #12
har TDC - netexpress (hvis det hedder det endnu  :)

men har kunne sende over mIRC før, bare ikke med det nuværende udstyr...
Avatar billede dk-paaske Nybegynder
24. september 2002 - 14:09 #13
Det er din porte du har ikke forwarded de rigtige det er port 442 der skal forwardes på TDC routeren.