Avatar billede 00-behave Nybegynder
06. april 2000 - 13:27 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

et lidt mærkeligt spørgsmål...

hejsa.

jeg kunne ikke rigtig finde en kategori til dette spørgsmål, så nu røg det herind.

Hvordan bærer man sig ad med at lave den slags pixelerede design der er så moderne for tiden.. den slags der ligner windows-ikoner..

exempler:

http://lindkvist.com
(bordet på forsiden)

http://www.umehus9.ac.se/lgh18/

Avatar billede timeless Nybegynder
06. april 2000 - 15:53 #1
Brug paint?

Hvis du vil lave dem i Photoshop skal du bare bruge den mindste brush-size, den er på en enkelt pixel, og så kan du ellers gå igang :)
Avatar billede 00-behave Nybegynder
06. april 2000 - 15:55 #2
Okay... det er simpelthen et pillearbejde...

timeless>> har du lavet den slags selv?

Jeg holder lige spørgsmålet åbent lidt for gode råd.
Avatar billede hage Nybegynder
06. april 2000 - 16:49 #3
Det er rigtigt at selve brushsizen skal være på en pixel, men intet af grafikken/fonte må være anti-aliased. Anti-alias opstår især når der skal tegnes skrå streger. Så kommer der "trappetrin" på stregen, som anti-aliaseringen kompenserer for ved at udfylde med mellemtoner langs trappetrinene. Derved opnåes et blødere look.

I dit tilfælde skal du slå denne funktion FRA, hver gang du vælger text-tool, selection-tools, fill-tools osv. En af grundene til at denne pixelerede grafik er populær, er at en GIF-fil fylder mindre, da den ikke skal beregne alle de mellemtoner som anti-aliaseringen genererer.

Et trick er, at forstørre sit arbejdsbillede helt vildt, og i "View-menuen" vælge "New View", så får man en "klon" af dit arbejdsvindue som man kan se i 100%.
Avatar billede timeless Nybegynder
06. april 2000 - 21:18 #4
Nej...jeg har ikke selv lavet det - nok fordi det er et pillearbejde :)

Hage har ret.. husk INGEN anti-alias..
Avatar billede 00-behave Nybegynder
07. april 2000 - 08:11 #5
Meget kompetent og brugbart svar hage... jeg lader den lige stå lidt åben endnu...
Avatar billede zanuf Nybegynder
25. april 2000 - 10:53 #6
Hage har jo ret! Hvis du skulle gøre det på et f.eks. et foto kan du bare vælge dit line tool, sætte det til delete i options og beskære billedet med det...Syns` alle virkelig at pixelerede kanter og fonte er cool....
Det bliver forhåbentlig ikke nogen længerevarende trend!...
Avatar billede 00-behave Nybegynder
25. april 2000 - 10:55 #7
Det er den store trend hvis du kigger udenfor Danmark.. f.eks. Sverige, Japan, Holland, UK