Avatar billede swish Nybegynder
15. december 2001 - 17:52 Der er 9 kommentarer

Ram i Win 2000

Hej Eksperter!

Kan win 2000 pro køre med 1 Gb ram eller hvad er den optimale mængde

swish.
Avatar billede skwat Praktikant
15. december 2001 - 17:57 #1
Det kommer an påhvilken win2000 vil jeg tro, jeg har konfigureret en server med 2,5 GB
Avatar billede gimmy Nybegynder
15. december 2001 - 18:00 #2
Det optimale er vel uendeligt :)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. december 2001 - 18:05 #3
Win 2 K Pro kan klare 2 GB ram :-)

Kører selv med 1 GB i min.
Avatar billede prodic Mester
15. december 2001 - 18:05 #4
Man skal bare lige huske at ens swap-fil bliver halvstor - men det kan jo ændres.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. december 2001 - 18:06 #5
Men husk at undersøge om dit motherboard understøtter det, og hvor store klodser det understøtter så du ikke køber noget dit board ikke kan klare
Avatar billede win32cih Nybegynder
15. december 2001 - 18:12 #6
det optimale er 0,75 fra M$ side men compTIA siger at M$ ikke ikke kan holle styr på meger an 1GB så det er da ingen nytte at have en maskine men 5GB ram hvis os´er ikke kan styre man en 1,5GB så spiller man jo bare 3,5 GB gode ram
Avatar billede frn Nybegynder
15. december 2001 - 21:41 #7
Optimal mængde er meget forskelligt. du kan kører din taskmanager og se hvor meget af din ram du bruger. bruger du mere end du har skal du have mere ram :-) det siger jo sig selv.

som bojohansen skriver supportere Windows 2000 professionel ikke mere end 2 GB RAM iflg Microsoft, så er dit behov større end det skal du have andet styresystem :-( XP supportere op til 4 GB ram.
Avatar billede msmows Nybegynder
15. december 2001 - 21:48 #8
W2k pro kan klare 4GB (hvilket også er Microsofts egen opgivelse). Den maskine dette er skrevet på har 3584Mb installeret og udnytter det.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. juni 2004 - 00:02 #9
Er det lukke tid?