Avatar billede surveytiger Nybegynder
15. december 2001 - 16:59 Der er 4 kommentarer

ASUS P2BD bundkort med 2 processore virker det korrekt??

Har et ASUS P2BD med 2 400MHz PII processore og 384MB ram, Et bund kort som jeg ellers har været meget glad for.
Men under Windows 2000 vises der dog typisk 50% forbrug af min CPU kraft i taskmanageren også når der ikke kører nogle applicationer. Det samme var tilfældet da jeg kørte NT på maskinen. Er bundkortet defekt eller skal det bare være sådan. Hvem har erfaring med dual processor bundkort af den type!?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
16. december 2001 - 10:33 #1
Hejsa.....

Har ikke den store erfaring med dual bundkort. Men du siger at den bruger ca. 50 % CPU, men er det ikke kun på den ene processor at den gør det ?

Een ting er sikkert.....jeg tror IKKE dit mobo er defekt.....tværtimod.....men når Windows kører med dual processor, så vil den \"suge\" det CPU kraft, den kan få fat i......

Du kan evt. sætte størrelsen af din pagefile ned......det gøres sådan her:

højreklik på denne computer, og vælg egenskaber....gå hen på fanebladet avanceret, og klik på \"indstillinger for ydeevne\". Der vil så være prik i \"programmer\", og klik på knappen \"skift\".

Nu skal det lige nævnes at hvis nu har fysiske HDD\'s kan du med størst fordel, lægge din pagefile over på den anden disk, da det vil optimere mest.

I den boks du har fremme nu, klikker du oppe i tekstfeltet, på den disk/partition hvor du have din pagefile.......som minimum, kan du sætte den til 150 Mb., og som maximum til 350 Mb.....klik nu på definér, og nu det så stå ud for den disk du har valgt.....husk at du skal fjerne definationen som er på C:\\, ellers vil den køre begge steder......:o)

En anden ting du kan gøre er, at gå i start->programmer->start......og se hvad der ligger derinde.....alt der er der, bliver startet samtidig med din pc.......Office kan med STOR fordel fjerne, derinde fra.......:o)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede surveytiger Nybegynder
16. december 2001 - 11:02 #2
Well, den ene CPU arbejder ca 70% af tiden og den anden arbejder ca 28 % af tiden dette er når KUN windows 2000 er installeret og ikke andet!
Sidefilen er optimeret så det er ikke det!
Desuden er den sat op til at ikke skulle bruge samme harddisk hvor systemfilerne ligger på.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
16. december 2001 - 11:25 #3
Nej det kan jeg godt se. Hvad har du installeret af software ? Jeg tænker her på databaseprogs., Exchange osv. ? FTP f.eks. Altså noget, som gerne vil bruge CPU kraft ?
Du har ikke et antivirus program, som står og vil scanne hele tiden ?

Jeg tror ikke at det er en defekt, selvom det umiddelbart lyder af meget. Når du kigger i taskmanager, under processes, hvor meget kører der så der ? Jeg tænker om du har nogle services som VIL køre, fordi det er et dual mobo.....:o)

Nu har du kørt SP1 +2 til Windows 2000 ? Det kunne også være det, hvis du ikke har !

Jeg kom i tanke om dit chipset, og det er et Intel 440BX chipset. Jeg ville så se om der fandtes nogle opdateringer til Win2000, men det gjorde der ikke. Men jeg fandt dette her i stedet for. Det kunne måske være en god ide at snuse lidt rundt her:

http://support.intel.com/support/chipsets/

Ellers findes der en del ting man kan gøre for at \"tune\" Win2000, dem kan du læse om her:

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArtikelID=2468

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArtikelID=2494

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArtikelID=2437

http://www.supportweb.dk/artikler/visartikel.asp?id=8

http://www.supportweb.dk/support/tips.asp?id=1

http://www.supportweb.dk/support/vis_tip.asp?id=265

Hvad med din BIOS ? Har du været inde og kigge, om du kan optimere noget derinde ?

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede surveytiger Nybegynder
22. december 2001 - 12:35 #4
Well, har bios opdateret installeret alle servicepacks, og jusetert Win 2000 til at yde det optimale. Det gav mig ca 5% mere i processor kraft og en mere dynamisk brug af min RAM hukommelse, har dog ikke besvaret mit spørgsmål om det skal være sådan med et umåde holdent stort forbrug af processor kraften på et dual CPU bundkort!
Håber at der er et svar derude et sted!