Avatar billede marlle Nybegynder
15. december 2001 - 16:37 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til mit Geforce 2

jeg har et problem med mit Nvidia Geforce 2 mx AGP 64mb. Jeg kan så og sige næsten ikke køre nogen spil. Når jeg er inde i spillet, begynder spillet at flyde fuldstændig ud i farverne, jeg mener selv at jeg har de allernyeste drivers, hvad kan der være galt?
Avatar billede bergeren Nybegynder
15. december 2001 - 16:41 #1
Prøv at skifte  mellem Open GL og D3D rendering. Er din AGP port sat rigigt op?? kig i bios om den står til 4x eller 2x Den skal stå på 4x
Avatar billede marlle Nybegynder
15. december 2001 - 16:44 #2
du bliver nødt til at forklare mig hvordan jeg gør det forskellige
Avatar billede cny Nybegynder
15. december 2001 - 17:18 #3
Hvilke allernyeste drivere. Der findes så mange forskellige typer som alle skal være nye.

Først grafikkort drivere (ca. version 22,80) som du nok snakker om.
Dernæst directx version mindst 8.0
Derefter chipset drivere, hvis VIA chipset på bundkortet, så VIA 4 i 1 version 4,36.

Har du husket i spillene at ændre opløsning fra 640*480 til noget højere.

Avatar billede marlle Nybegynder
15. december 2001 - 17:25 #4
det lyder alt sammen ridtid godt men jeg fatter ikke hvad du mener
Avatar billede bridedk Nybegynder
15. december 2001 - 17:25 #5
Prøv at ta\' kortet ud af bundkortet, og sæt det i igen. De fleste problemer opstår pga. at grafikkortet ikke er sat rigtigt i. Og med det mener jeg at AGP slots er noget værre skod.

Men prøv det! Det virker garanteret!!
Avatar billede marlle Nybegynder
15. december 2001 - 17:26 #6
det der med chipsæt
Avatar billede bridedk Nybegynder
15. december 2001 - 17:27 #7
Men hvis computeren går fuldstændig kuk, så prøv at kigge på RAM\'ene, da de også har en del at sige om computerens stabilitet.
Avatar billede marlle Nybegynder
15. december 2001 - 17:27 #8
det har jeg prøvet tror du at det kan være noget med mine ram
Avatar billede marlle Nybegynder
15. december 2001 - 17:28 #9
der var også en der snakkede om open gl og direct 3d hvordan skifter man melem dem
Avatar billede bridedk Nybegynder
15. december 2001 - 17:28 #10
Hvor mange ram moduler har du i din com ?
Avatar billede marlle Nybegynder
15. december 2001 - 17:29 #11
tror du det ville hjælpe med win XP
Avatar billede marlle Nybegynder
15. december 2001 - 17:29 #12
2 blokke 64+64
Avatar billede bridedk Nybegynder
15. december 2001 - 17:30 #13
Normalt kan du skift mellem OpenGL og D3D i spillene når de staret op, eller inde options menuen.
Avatar billede marlle Nybegynder
15. december 2001 - 17:31 #14
ja det troede jeg også mendet kan man ikke i fifa 2002
Avatar billede bridedk Nybegynder
15. december 2001 - 17:32 #15
Okay. Prøv at ta\' alle ram moduler ud, derefter indsæt en og test computeren i selve spillet.

Virker det ikke, så prøv næste ram modul, osv.
Avatar billede bridedk Nybegynder
15. december 2001 - 17:34 #16
Fifa 2002 bruger deres egen fortolkning af 3d kort. Det bedste du kan gøre er at installere den nyeste DirectX, som nu er 8.1 , men 8.0 virker også.
Avatar billede bridedk Nybegynder
15. december 2001 - 17:36 #17
Den vil så finde \'Primary Display Driver\' ,som den altid gør, men denne gang er grafikken og hele lortet i orden
Avatar billede bridedk Nybegynder
15. december 2001 - 17:38 #18
DirectX 8.1 indeholder nemlig en ny (og ret fed funktion) som gør at spil som bruger deres egne 3D databaser, overser deres database, og bruge DirectX\'s istedet for.