Avatar billede tody Nybegynder
15. december 2001 - 14:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Plextor

Jeg har en Plextor PX-W1610TA som jeg vil lave en Firmware opdatering på. I noten på Plextors hjemmeside står der at man skal slå DMA fra. Jeg kan simpelthen ikke finde udaf at gøre det i W2K.
Jeg har prøvet at køre opdateringen alligevel, men programmet kommer ud og siger at opdateringen er fejlet.
Nogen der kan hjælpe på den ene eller den anden måde?

Mvh. Tody
Avatar billede johnbp Nybegynder
15. december 2001 - 15:03 #1
under enhedshåndtering IDE ATA controlere

john
Avatar billede johnbp Nybegynder
15. december 2001 - 15:04 #2
jeg har aldrig selv slået dma fra og har ofte opdateret min plextor med god resultat
john
Avatar billede tody Nybegynder
15. december 2001 - 15:10 #3
Jeg har følgene stående i min IDE/ATA: VIA BM Ultra DMA Channel, VIA BM Ultra DMA Channel,VIA Bus Master Ultra ATA Controller. Jeg har prøvet tidligere idag at deaktivere de to nederste, hvilket resulterede i at computeren ikke ville starte op. Men jeg kan selvfølgelige nøjes med at prøve kun DMA\'en (Hvilket nok er logisk nok da der ikke står noget om et deaktivere ATA) Prøver lige.
Avatar billede tody Nybegynder
15. december 2001 - 15:17 #4
Det var ikke lige det der skulle til. Nu kan computeren ikke finde plextoren. Det er DMA på selve plextoren der skal slås fra og ikke på bundkortet.
Avatar billede johnbp Nybegynder
15. december 2001 - 15:45 #5
Det kan du ikke, du skal gøre som jeg har skrevet første gang du vælger bare den kanal primær eller sekundær den hvor du har din brænder på og vælger PIO istedet for
Avatar billede tody Nybegynder
06. februar 2002 - 17:02 #6
Jeg har fundet udaf det (godt nok for længe siden), og syntes lige jeg ville følge op på det.
Det var den ultra DMA driver der er på solteks cd som var installeret der gjorde at det ikke kunne lade sig gøre, den havde også skylden for at jeg ikke kunne brænde med clone_cd.