Avatar billede zesk Nybegynder
15. december 2001 - 13:00 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

30 GB Harddisk, tror den er 3... HJÆLP!

Det er et RET stort problem, når man ELSKER spil, og har harddisken FYLDT med dem... Jeg havde ikke lagt mærke til det, før den sagde det... Altså: IKKE NOK PLADS... Anyways, den sagde det, efter jeg havde FORMAT C: siden da har den kun haft 3 GB, og JEG VED MED SIKKERHED, dET ER EN 30 GB HARDDISK... Den der giver mig det rigtige svar får 60 + 20 points... Det er virkelig et problem...!
Avatar billede intel4004 Novice
15. december 2001 - 13:04 #1
Du kunne jo prøve at køre fdisk, og trykke 4 for at se en oversigt over partitionerne
på harddisken(tryk på 5 for at vælge en anden harddisk, hvis du har flere end en)...

Det lyder som om den er blevet partitioneret til en på 3GB...og ikke 30GB som den skulle
være...

INTEL4004
Avatar billede zesk Nybegynder
15. december 2001 - 13:06 #2
ALTSÅ 3 GB.. IKKE 3 HARDDISKE ELLER ANDET SJOV
Avatar billede fastwrite Nybegynder
15. december 2001 - 13:13 #3
Prøv at dele din hd op i flere partitioner med fx 10gb hver, så kan win bedre styre det, og du udnytter din hd-plads bedre.
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. december 2001 - 13:18 #4
Har den nogensinde vist 30GB?
For det kan også være din bios, som ikke kan registrere større harddiske end 3GB.
Har du tjekket i bios, om den fortæller noget om størrelsen?

Jeg havde nemlig samme problem med min \"gamle\" maskine. Den kunne ikke registrere mere end 2,4GB selv om det var en 20GB, der sad i. Dette løste jeg ved at opdater min bios.

Carsten
Avatar billede intel4004 Novice
15. december 2001 - 13:23 #5
Har du prøvet fdisk...??
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. december 2001 - 13:26 #6
Det kan forresten også være at du har formatteret harddisken i en ældre dosversion, som ikke kan håndtere mere end 2-3GB.

Prøv at bruge en Windows98 2.udgave bootdisk - for den skulle kunne klare de store...
Avatar billede resten Nybegynder
15. december 2001 - 13:26 #7
Gør som intel siger og kan du ikke finde ud af at lave en fdisk så tjek ud her.
http://www.mobilixnet.dk/~mob27219/fdisk.htm
Avatar billede kirus Praktikant
15. december 2001 - 13:30 #8
hvis du henter dig \"Partition Magic 6.0\" så kan du forstørre din HD igen til den optimale.

For vider informationer...
ICQ 111157242
hjælper med glæder
Avatar billede resten Nybegynder
15. december 2001 - 13:33 #9
Den bedste hjælp laver du over eksperten kirus.
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. december 2001 - 13:34 #10
Forresten enig med Resten *GG*
Avatar billede kirus Praktikant
15. december 2001 - 13:40 #11
ok... ;o)
Hvis du henter dig Partition Magic 5.0 elle 6.0
6.0 koster penge. Og 5.0 er så vidt jeg ved gratis og kan findes på PC tidsskrifternes CD-rom\'er.

Hvis du har dette programm skal du bare installere det og følge anvisningerne.
og du kan vælge om du vil have en stor partion eller flere mindre store...

Så skal din PC restarte ... imens den Restarter... (dette kan tage lang tid afhængig af hvormange ting den skal arbejde med) Ligesåsnart den er i Windows skulle den så være der.
:^)
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. december 2001 - 13:42 #12
\"That\'s the spirit\" *GG* Nu kan andre også se løsningen.

Hvem gider kigge, hvis de ikke kan få svaret med?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
15. december 2001 - 13:46 #13
Yeb .. brug Partition Magic .. så er du også fri for at formattere de 3 GB som du har spil på! :)

Med mindre det er en fejl altså .. for jeg tror såmænd at der ligger 27 uformatterede GB på din HD. :)
Avatar billede kirus Praktikant
15. december 2001 - 13:48 #14
jeg ville ellers så også havet posted \"ICQ history\" så andre kan se det.
Der kan man nemlig også se det spørgsmål som kommer undervejs... ;^)
Avatar billede gpa Nybegynder
15. december 2001 - 14:37 #15
Kig i BIOS = genkender den din disk?
Opdater evt BIOS!
Din harddisk\'s fabrikant har helt sikkert 1 tool til at se din HD hvis din alm. BIOS ikke kan.
Avatar billede zesk Nybegynder
16. december 2001 - 11:10 #16
Jeg vil gerne sige MANGE tak for alle de anvisninger, men må desværre skuffe jer ang. de points. Jeg lavede det selv inden jeg læste hvad nogen havde skrevet af post. Fordi jeg kom i tanke om det... Men OK, intel for dem, fordi han gav mig pik igår... weee
Avatar billede kirus Praktikant
16. december 2001 - 11:21 #17
hvis du har lavet en fejl og har lovet nogen point når du har lavet en fejl. Så har du lovet disse point... UANSET hvad der skete.

Og dit forhold mellem Intel ved jeg ikke vide noget af...