Avatar billede kisser Nybegynder
15. december 2001 - 09:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Quiz i flash

Hejsa!

Hvem kan hjælpe med at lave en quiz i flash, hvor man skal svare på 10 spørgsmål med tilhørende 3 svarmuligheder til hvert spørgsmål. Når man har svaret på spørgsmålet skal det fremgå om svaret er korrekt eller forkert.

Og der er mere........

Derudover skal man kunne følge med i hvor stor en %-del af spørgsmålene man har svaret korrekt på. Movie-clippet skal altså opdateres hver gang man har besvaret et spørgsmål.

Er der nogen der vil binde an med den opgave? eller er der bare en der har et lignende eksempel liggende, som jeg kunne se, så giv lige besked.

Hilsen Kisser
Avatar billede tolleboy Nybegynder
15. december 2001 - 09:21 #1
Hey man, er du klar over hvor lang tid det tager???

Det er hverken en 5, 10 eller 15 min opgave... Det tager mange timer. Der er så meget der skal tjeckes, og laves for at det kører 100% rigtigt.. Der er så ufatteligt meget man skal sætte sammen...

Men mod en fair betaling er jeg klar....

Nogen der er cool, er it-host.dk, og dem kan du bare snakke med. De er total flinke....
Avatar billede lingoman Nybegynder
15. december 2001 - 09:55 #2
barklund vil sikkert gerne lave denne type opgave for point da det involverer actionScript. Du kan kigge her http://www.eksperten.dk/spm/145782
Avatar billede mgade Nybegynder
15. december 2001 - 11:19 #3
Et eller andet sted synes jeg der er gået eksperten-fundamentalisme i det her. Kisser har stadig ikke set det helt indlysende link: http://www.flashkit.com/cgi-bin/movies/search.cgi?query=quiz, men hørt en masse om hvor mange points man ikke må give og inflation.

Kisser: Hvis du kan få nogen til at \"køre den hjem\" for 1700 points, så gør det dog!
Avatar billede mgade Nybegynder
15. december 2001 - 11:21 #4
på ASP101 er der forresten en asp-baseret HTML-quiz som jeg selv bruger, men det var vist ikke lige det? Det ville dog være ret let at give den en \"Flash-hud\"
Avatar billede barklund Nybegynder
15. december 2001 - 12:47 #5
Det vil altså tage mig højst en time at lave... jeg kigger på det i dag...
Avatar billede barklund Nybegynder
15. december 2001 - 13:59 #6
Du har fået post...
Avatar billede ecoon Nybegynder
15. december 2001 - 18:35 #7
Barklund>> Kan jeg også få det for 60 points?

/ecoon
Avatar billede barklund Nybegynder
15. december 2001 - 18:52 #8
ecoon>>

Nævn din mail og du har det nu...

Det er forholdsvist enkelt at rette spørgsmål, svar og korrekt svar til - og have flere eller færre spørgsmål...
Avatar billede ecoon Nybegynder
15. december 2001 - 20:23 #9
jacob@berget.as

/ecoon
Avatar billede kisser Nybegynder
16. december 2001 - 09:14 #10
Du kan benytte adresse:
lonenicolaisen@hotmail.com

Hilsen kisser
Avatar billede barklund Nybegynder
16. december 2001 - 09:46 #11
Kisser>>

Du har da fået post for lang tid siden...

Jeg kan godt sende den igen - bare en .fla så du skal bruge Flash til at kompilere, okay?