Avatar billede frakkel Nybegynder
15. december 2001 - 08:20 Der er 3 kommentarer

Xcopy mappe ud til maskine på netværk ?

Hvordan laver man en xcopy der kopiere en mappe fra en maskine, ud til en anden ?

feks. c:\\spillene\\counter-strike\\HEJSAFINN
skal til : frakkelpc\\\\c:\\spillene\\counter-strike\\HEJSAFINN

og det er så mappen \"HEJSAFINN\" der skal kopieres ud til maskinen \"frakkelpc\"

jeg vil gerne se selve kommandolinien

hvor langt må navnet være før man skal skrive \"~1\" ?
Avatar billede frakkel Nybegynder
15. december 2001 - 08:22 #1
\\\\frakkelpc\\c:\\spillene\\counter-strike\\HEJSAFINN

hovsa, den første var vidst ikke helt rigtig :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. december 2001 - 14:16 #2
Du kan jo tilslutte dit share som et netværksdrev.

Sådan at du på computeren, hvor du skal køre xcopy har fx et X: drev, som svare til C:\\ på den anden computer.

Xcopy forstår (så vidt jeg husker) lange filnavne, men det kan være nødvendigt at tilføje \"gåseøjne\" alså \"\" i hver sin ende af stien. Fx vil c:\\program files\\Half life\\Counter strike blive til \"c:\\program files\\Half life\\Counter strike\".
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. december 2001 - 07:02 #3
Går ud fra at din afvisning har noget afgøre med:

http://www.eksperten.dk/spm/151013