Avatar billede ljrh Nybegynder
06. april 2000 - 02:33 Der er 4 kommentarer

Passwordsproblematik

Hej!                  100 point fra Lars

Er der nogen der kan hjælpe med anvisninger eller hints til følgende
problemstillinger.
Til en hjemmeside skal man via indtastning af personlige data kunne
rekvirere password til bestemte sider. Password bliver sendt til modtager
via e-mail.

Egenskaber ved password:

1. Password kan kun bruges én gang.
2. Efter x antal timer bliver password inaktivt.
3. Registring af passwords anvendelse som giver mulighed for opfølgning,
hvis password ikke bliver brugt af modtager.
4. Der skal være mulighed for at give forskellige password alt efter hvilket
niveau man ønsker at give adgang til.
5. Password genereres automatisk

Internetudbyder understøtter ikke asp-løsninger

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Hilsen

Lars

Avatar billede stoffer Nybegynder
06. april 2000 - 09:32 #1
Hvad understøtter din IP så? det her kan ikke ordnes med HTML og FP extensions. Du skal have ASP eller PHP for at det kan lade sig gøre.

Jeg kan sige til dig at du skal udnytte cookies og sessions, det er den eneste måde.

Man kunne jo give en cookie hver gang han har været inde - dels til at bestemme sit brugerniveau og hvor mange gange han/hun har været logget ind dels til at bestemme tidspunkt.

For at lave dobbelt sikring bør man også lave en session (som kun kan laves server side), hvor man kan sætte timeout på. Derved er du også sikret mod at de bare kan lade browseren stå åben og surfe, og du kan sætte præcist hvor mange timer/sekunder det skal være tilladt at komme ind.

Jeg kan også se behovet for database, og en randomiseringsfunktion, hvor man autogenerer password. Du bliver under alle omstændigheder nødt til at have et emailscript i perl, ASP, pHP elelr lign for at sende emails.

Sååå det er ikke så simpelt endda, og jeg ville ikke gøre det for under 2000,-
Avatar billede smurfen Nybegynder
18. april 2000 - 10:58 #2
Da du skal have serveren til at udføre noget arbejde kan det bare ikke lade sig gøre..
Avatar billede etlekana Nybegynder
28. april 2000 - 12:37 #3
Du er jo latterlig Lars.

Eller også bare lidt dum.

De andre 2 har ret.

Kan ikke udføres uden serverside scripting.

Fatter dig ikke. Tror du på Mirakler??
Etlekana
Avatar billede kimkes Nybegynder
17. februar 2001 - 15:17 #4
skal det så ikke sprekeres???