Avatar billede doping Nybegynder
14. december 2001 - 23:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Webspeed med lokalt netværk tilsluttet

Hej
Et stk stationær pc med netkort (\"server\")
Et stk bærbar med netkort
Et styk hub med kabler samt kabelmodem
Win98 SE på begge maskiner
de to pc\'ere ser hinanden i andre computere, kan dele filer og udskrive på \"server\", kan komme på internet på server, kan også komme på internet med bærbar men skal aktivere mit webspeed abonnement. og her går det galt for så forsvinder internet forbindelse til server ( der kan kun være en pc på webspeed). Men ved hjælp af deling af internet forbindelse virker det siger de hos webspeed. Jeg kan bare ikke få det til det.
Jeg har følgende under netværk på server/bærbar
klientprogram til MS netværk server/bærbar
MS Family logon - server/bærbar
Netkort - server/bærbar
opkaldskort - server
IPX/SPX til netkort - server/bærbar
IPX/SPX til opkaldskort - server
TCP/IP til netkort - server/bærbar
TCP/IP til opkaldskort - server
Fil og udskriftdeling til ms netværk - server/bærbar
er der en der kan hjælpe hvor det går galt?
Avatar billede tue Nybegynder
14. december 2001 - 23:45 #1
Deling af netværk er ikke noget der skal opsættes i dine protokoller, men jeg kan ikke lige huske hvordan det opsætttes i Win98. (har haft Win2000 i 1½ år, så jeg kan ikke rigtig huske Win98 længere)
Avatar billede doping Nybegynder
14. december 2001 - 23:54 #2
prøver deling af netværk i tilføj fjern programmer, så kommer der en guide, hvor jeg vælger avancerede indstillinger der kan jeg så vælge forbindelse til mit hjemmenetværk der vælger jeg så mit netkort som er det eneste jeg kan vælge. Kan ikke vælge noget til internet adgang.
Avatar billede sukos Juniormester
14. december 2001 - 23:54 #3
På den stationære skal du ha installeret en proxy til at dele internettet, eller også skal du bruge 98\'erns deling af internet.
Den bærbare er sat op til at bruge modemet når den skal på nettet, (\"I Ie, funktioner-->Internetindtsillinger-->forbindelse). Her skal du sætte den til ALDRIG AT RINGE OP når internettet \"forespørges\".
I knappen \"LANindstillinger\" skal der være flueben ud for \"Automatisk registrering........\"
Avatar billede doping Nybegynder
15. december 2001 - 00:07 #4
Den bærbare er ikke sat op til at bruge modem det har den aldrig været sat op til, kan ikke vælge noget på bærbar under opkalds og virtuelle private netværksindstillinger.
Avatar billede doping Nybegynder
15. december 2001 - 00:11 #5
Når jeg på den bærbare kører deling af internetforbindelse så kan jeg vælge en opkaldsenhed mit netkort, men det er jo ikke den der skal kalde op!?
Avatar billede doping Nybegynder
07. januar 2014 - 07:41 #6
tak