Avatar billede kram Nybegynder
14. december 2001 - 23:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Swapfil/pagefile væk ?

Er ved at blive sindsyg over computere på det sidste, ikke andet end problemer med det ene og det andet .. hvorfor skal det være så besværligt? :( ..

Anyways .. af en eller anden mærkelig årsag er min pagefile (swapfil) væk .. og hvis jeg prøvet at indstille den til noget som helst, sker der intet, jeg må hverken customize den, eller få systemet til at ordne den ..
Jeg kan sagtens starte selve computeren osv. men som sagt, så kører det jo ikke ligefrem som en drøm, og jeg skal trykke CTRL+ALT+DEL ved \"login\" for at få lov til at komme ind i windows .. hvis jeg så kigger på swapfilen via. system info osv. så siger den at windows har oprettet en temp swapfil på 15 mb ..

Mit system består af et P4B i845 bundkort, p4 1.6ghz, 512mb ram, sb live5.1 gamer, 40gb ibm hdd ..

Nogen som har nogen som helst idé om hvordan man genopretter en swapfil? :>

har brugt hele min Fredag på det her lort nu :~( og det er jo ikke ligefrem det man har så vildt lyst til ..
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 23:38 #1
prøv med SFC /scannow eller en repair.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 23:38 #2
sfc er lettest, duer det ikke skal du igennem en repair af systemet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 23:40 #3
inden du går i gang fik jeg lige et tip ind ad døren
http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=309
Avatar billede kram Nybegynder
14. december 2001 - 23:47 #4
jeg prøver en sfc lige :D
Avatar billede kram Nybegynder
14. december 2001 - 23:49 #5
tjah mit system, kører ihvertifal ikke bedre .. og som sagt så får jeg en beep error når jeg vil logge ind i windows, + computeren er blevet en del langsomere ..
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 23:55 #6
har du mod på en repair?
Avatar billede kram Nybegynder
15. december 2001 - 00:40 #7
well .. for at sige det ..

så pga. jeg fandt ud af at XP har noget indbygget accelerations pis (rent ud sagt) som ødelægger spil som f.eks. Counter-Strike, hvor jeg er meget engageret i .. så installerede jeg en windows2000, for at kunne multi boote ..

Det ødelagde så XP installationen, og jeg måtte køre en repair på den, hvorefter det åbenbart konfliktede med 2000 så at det mouse acceleration gik ind i der :| .. så jeg slettede 2000, kørte en repair på den anden XP installation, hvorefter at swap/page-filen var væk .. så smed jeg XP cden i igen, og installerede XP helt forfra .. det virkede også, indtil pludselig at swapfilen var væk igen .. og så står jeg hvor jeg er nu ..
Avatar billede kram Nybegynder
15. december 2001 - 00:53 #8
jeg har ikke tålmodighed til at prøve for 2. gang .. så jeg brænder mine vigtige ting ud, og installerer 2000 igen .. indtil der engang er en service pack til XP ..

ellers dog et lækkert styresystem, efter bootvis og andre tweaks kører det perfekt :) .. kan man jo ikke sige om windows 2000 der starter på 20 år ..

ellers tak for hjælpen retaxes, du får de 100 point :) altid glad for når der er nogen der gider hjælpe andre :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. december 2001 - 10:56 #9
Takker for pointene!
Ja, man skal generelt ikke blande for mange OS sammen, medmindre der er skarpt adskilt på hver sin partition.

www.fotx.net/retaxes