Avatar billede denboj Nybegynder
06. april 2000 - 00:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken server skal jeg købe, og hvor meget skal jeg give

Hejsa håber at der er nogle der kan hjælpe.
Jeg står i den situation at jeg har brug for en server. Foreløbig skal den kun styre et internt netværk, med 4 computere og en anelse internet/homebanking og i ved. men inden for de næste par år (måske måneder) vil MEGET skulle hentes over internettet. Jeg har fået et tilbud på en 486 -100 MhZ ting der bliver opgraderet til max ram 88MB til 2500 kr. Jeg er meget, meget, meget betænkelig ved at slå til da jeg er ret sikker på at den næsten allerede nu får svært ved at bære netværket (De øvrige computere er forøvrigt toptunede 450 MhZ Motherfuckere med 128 MB-ram. De programmer der køres kræver min 64 mb ram og 250 MhZ. Men når alt kommer til alt, hvad gør jeg og hvor meget skal jeg give.
Avatar billede cyberfox Nybegynder
06. april 2000 - 06:15 #1
Hejsa
Jeg kan godt forstå du er er meget, meget, meget betænkelig ved en 486 ( især til den pris ), jeg ville ikke nøjes med mindre end en Pentium 133-200MHz, da du ikke behøver skærm på når det er oppe at køre kan du sikkert finde en fra 1500.- og opefter.
Hvilket OS har du tænkt dig at køre? NT4, linux, eller?
Avatar billede atomizer Nybegynder
06. april 2000 - 11:13 #2
Hvis du bare skal bruge den til at koble op på internet ville jeg nok anbefale en router. fordi at den er mere driftsikker (den skal bare have strøm, eller næsten ;)
En pc larmer, og kan gå ned... etc.
det er selvfølgelig mange fordele ved en pc som firewall/router, man kan bruge en proxy funktion.

En router sætter man bare på netværk og så deler den ipadresser og konfigurationer ud på netværket. Når man så skal bruge internettet (på clientem) så virker den som server, den kalder op og ligger på når linjen ikke bliver brugt efter x antal minutter.

du kan læse mere på bl.a. www.zyxel.com

Prestige 100IH Router / ISDN / HUB  4port        2.185 kr. (www.edbpriser.dk)

så er det bare at smække et isdn kabel i og pc'erne og så fusker det der ud af

Har selv en og er godt tilfreds med den ;)

//Atomizer
Avatar billede denboj Nybegynder
07. april 2000 - 10:44 #3
Til Atomizer./ det lyder jo fantastisk billigt, er der ikke nogle farer ved at vælge den løsning frem for at købe en server ?
Avatar billede mailbox Nybegynder
21. april 2000 - 00:01 #4
Den Router han nævner der, er en af de bedste du kan få, og så kun til det du skal bruge den til er det perfect..